تندیس «استاد شهریار» اثر مرحوم علی قهاری که مقابل تئاتر شهر نصب شده بود، به سرقت رفت. مجسمه نیم‌تنه «استاد شهریار» که سال گذشته در کنار مجسمه‌های کمال‌الملک و امیرکبیر در بوستان دانشجو و مقابل ساختمان تئاتر شهر نصب شده بود،‌مدتی است که از پایه آن جدا شده و اثری از آن دیده نمی‌شود. مجسمه نیم‌تنه استاد شهریار اثر مرحوم علی قهاری است که از جنس برنز ساخته شده و پیش از این نیز مقابل تالار وحدت در بلوار استاد شهریار نصب شده بود که سال گذشته با نظر مسوولان به بوستان دانشجو منتقل شد.

مجتبی موسوی، رییس اداره حجم شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره این اتفاق توضیح داد: سرقت مجسمه‌ها پیش از این هم اتفاق می‌افتاد، اما بیشتر مربوط به شناسنامه این آثار بود که از جنس برنج ساخته می‌شد و ارزش مادی اندکی داشت، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که شناسنامه آثار را از جنس استیل بسازیم تا امکان ذوب و فروش آن وجود نداشته باشد، اما در مورد مجسمه‌هایی که سرقت می‌شد نیز مدت‌هاست که استحکام لازم در نصب این آثار رعایت می‌شود. وی تصریح کرد: ما خودمان هم متعجبیم که چگونه مجسمه‌ای با این همه استحکام سرقت شده است. موسوی زمان احتمالی سرقت این مجسمه را تعطیلات نوروز اعلام و تأکید کرد: به هر حال پیگیر این موضوع هستیم.

هم‌اکنون نیم‌تنه کمال‌الملک اثر فریدون صدیقی و نیم‌تنه امیرکبیر اثری از علی لوایی در بوستان دانشجو در جایگاه خود قرار دارند.