وابسته کردن دانشگاه به یک جناح سیاسی خیانت است

وزیر علوم گفت: هر کس تلاش کند محیط دانشگاه را به یک جناح سیاسی وابسته کند به جنبش دانشجویی خیانت کرده است، چرا که فعالیت‌های دانشجویی و فرآیند فعالیت‌های دانشگاهی باید در راستای تربیت نیروی انسانی آگاه، متعهد و متخصص برای نظام باشد نه برای یک جریان سیاسی خاص یا حزب و گروه. به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی‌دانشجویان افزود: دانشجویان در دوران دانشجویی به علت اقتضای این سن دارای هر تفکری که باشند آزاده و آرمان خواه هستند و دلبستگی کمی‌به مسائل دنیوی دارند. وزیر علوم اظهار داشت: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود مستقل عمل کنند و وابسته به احزاب و جناح‌های سیاسی نباشند که در غیر این صورت آرمانخواهی آنان خدشه‌دار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه دخالت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی خارج از دانشگاه در فعالیت‌های سیاسی دانشجویان گفت: اهمیت فعالیت‌های جنبش دانشجویی در پایبندی آنها به آرمان‌ها و آزادگی و استقلال حرکت آنها است نه پایبندی به جناح یا حزب سیاسی.

دانشجویان همیشه باید درصدد اصلاح روندهای نامطلوب باشند

دانشجو افزود: دانشجویان همیشه باید وضع مطلوب را مطالبه کنند و هیچ‌گاه به وضع موجود رضایت ندهند و همواره درصدد اصلاح روندهای نامطلوب باشند.

وی با تاکید بر فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و ضرورت فضای بانشاط و پویا در دانشگاه‌ها گفت: چند صدایی و تفاوت دیدگاه‌ها در محیط دانشگاهی، یک فرصت است و نه یک تهدید؛ اما باید در نظر داشت که کلیه فعالیت‌ها باید در چارچوب قوانین کشور و در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی ‌و مطابق منویات مقام معظم رهبری در راستای مصالح عمومی ‌و منافع ملی باشد.