ازدواج‌ ایرانی با غیرایرانی باید به امضای وزیر کشور برسد

رییس سازمان ثبت احوال در رابطه با شناسنامه‌های فرزندان ازدواج‌های مرد و زن ایرانی با غیرایرانی، گفت: این ازدواج‌ها باید با اطلاع استانداری و امضای وزیر کشور انجام شود. محمد ناظمی اردکانی ادامه داد: آنهایی که بدون مجوز ازدواج می‌کنند به فرزندان آنها فقط یک برگ شناسایی داده می‌شود که فرزندان آنها می‌توانند با این برگ شناسایی از حقوق شهروندی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته جمعیت ایران بر اساس اطلاعات پایگاه جمعیتی کشور ۷۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۰ نفر بود که ۴۸/۵۷ درصد جمعیت شهری، ۵۲/۴۲ درصد جمعیت روستایی، ۱/۴۹ درصد زن و ۹/۵۰ درصد آن را مرد تشکیل داده‌اند.

وی افزود: در سال ۸۸، یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۴۶ واقعه ولادت با نرخ ۶/۱۸ درصد در هر هزار نفر، ۳۹۳ هزار و ۵۱۴ واقعه فوت با نرخ ۶/۴ درصد در هر هزار نفر، ۸۹۰ هزار و ۲۰۸ واقعه ازدواج با نرخ ۶/۱۳ درصد در هر هزار نفر و ۱۲۵ هزار و ۷۴۷ واقعه طلاق با نرخ ۷/۱ در هر هزار نفر در کشور رخ داده است. رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان، پایین‌ترین آمار طلاق، بالاترین آمار ازدواج و ولادت را در سال گذشته در کشور داشته است.