تهدید نظامی ایران عاقلانه نیست اما باید به احتمالات توجه کرد

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به تهدیدهای اخیر غرب علیه ایران گفت: ملت رشید ایران بیش از ۳۰ سال است در برابر همه تهدیدها استوار ایستاده است و اینکه جمهوری اسلامی ایران به حمله هسته‌ای تهدید می‌شود، نشانه استیصال و دروغ بودن ادعای حمایت غرب از حقوق بشر است. به گزارش پایگاه خبری دادایران، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی تهدیدات اخیر غرب علیه ایران اسلامی را حربه قدیمی دانست و افزود: روحیه ملت ایران از لفاظی‌های ضد و نقیض مستکبران اعم از تهدید نظامی یا انکار آن هرگز متزلزل نخواهد شد و جای تاسف دارد که نهادهای رسمی بین‌المللی در برابر تهدید تلویحی و نابخردانه رییس‌جمهور آمریکا سکوت کردند، اما وجدان‌های بیدار از این سخنان سخیف منزجر شد.

رییس قوه‌قضائیه گفت: ملت غیور و عزتمند ایران اسلامی هرگاه احساس ضرورت کرده است، هزینه‌های لازم برای استقلال و نیل به اهداف عالی خویش را پرداخته و هرگز بر سر اهداف خود معامله و مصالحه نکرده است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه شعارهای لیبرالیستی غرب که زمانی با آن قطب کمونیسم به‌ویژه اتحاد جماهیر شوروی سابق یا دیگر مخالفان خود را سرکوب می‌کرد، امروزه رنگ باخته و بی‌اساس بودن آن ثابت شده است، افزود: گرچه تهدید نظامی جمهوری اسلامی عاقلانه نیست، اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، ضرورت دارد که به همه احتمالات توجه کرد که در این زمینه رزمایش پیامبر اعظم ۵ اقدام به موقع، حساب شده و از روی اقتدار بود که برخی از خبرگزاری‌های جهان نیز به اهمیت آن اعتراف کرده‌اند.

رییس قوه‌قضائیه با قدردانی از هماهنگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات بالقوه علیه نظام اسلامی گفت: ‌رزمایش پیامبر اعظم ۵ در خلیج فارس و تنگه هرمز نشان داد که آمادگی نیروهای مسلح بهترین نوع بازدارندگی است و به‌ویژه تلاش‌های نیروهای سپاه پاسداران در این مقطع ستودنی و مبارک است و ملت سرافراز ما نیز همیشه نشان داده‌اند با همه توان از نیروهای مسلح خود حمایت می‌کنند.

رییس قوه‌قضائیه با تاکید بر پیگیری و اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام اداری کشور، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های اصلاحی نظام اداری کشور توسط قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح گفت: انصافا این سیاست‌ها با تلاش و مداقه زیاد تنظیم شده است و همه اجزای مسیر تعالی و تکامل نظام اداری کشور در آن دیده شده است، به طوری که کیفیت گزینش نیروهای اداری، رعایت حال بازنشستگان، تکریم ارباب رجوع و مراحل ارتقای‌ شغلی در نظام اداری مورد توجه قرار گرفته است.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به گستردگی نظام اداری در دستگاه قضایی گفت: باید کمیته‌ای ویژه در این مورد تشکیل شود تا با کار کارشناسی و در زمان‌بندی مشخصی به اهداف این ابلاغیه دست یابیم و بتوانیم عملکرد نظام اداری خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

لاریجانی در ادامه این جلسه با قدردانی از طرح یک فوریتی اصلاح قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه بیگانگان گفت: قوه‌قضائیه ضمن حمایت از این طرح، لزوم اصلاح قوانین مربوط را برای پیگیری حق تضعیف شده کشور و اتباع ایرانی از سوی دولت آمریکا و برخی دولت‌های همسو با سیاست‌های استکباری ایالت متحده متذکر می‌شود.