وزیرکار: واحدهای بحران‌دار 7درصد کاهش یافتند

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: این وزارتخانه متولی ایجاد اشتغال نیست و حفظ و صیانت از نیروی کار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است. به گزارش ایرنا، «عبدالرضا شیخ الاسلامی» دیروز همزمان با آغاز هفته کارگر در نخستین نشست خبری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: اشتغال موضوعی فرابخشی است و تنها یک وزارتخانه نمی‌تواند این مسوولیت را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که سرمایه گذاری در کشور با مشکل مواجه شود، به طور یقین اشتغال نیز با چالش مواجه خواهد شد. وزیر کار در خصوص واحدهای بحران دار، تصریح کرد: با تدابیر خوبی که از سوی وزارت کار اتخاذ شده تعداد واحدهای مشکل دار در اسفند ماه سال ۸۸ نسبت به سال گذشته حدود هفت درصد کاهش داشت.

بنگاه‌های زودبازده

شیخ الاسلامی‌با اشاره به وضعیت کنونی بنگاه‌های زودبازده، یادآور شد: طرح بنگاه‌های زودبازده که در دولت نهم شروع شد، از طرح‌های مفید برای توسعه اشتغال بود و با اجرای طرح تمام شماری واحدهایی که بیش از ۱۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند، از سوی مرکز آمار ایران مشخص شد، انحراف این بنگاه‌ها بسیار اندک بود. وی میزان تسهیلات برای ایجاد بنگاه‌های زودبازده را ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: همچنین حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.

کارت خرید اعتباری

وزیر کار در خصوص کارت خرید اعتباری گفت: هم اکنون این طرح به طور آزمایشی در برخی از وزارتخانه‌ها اجرا می‌شود و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، در تمام کشور اجرایی خواهد شد. وی میزان اعتبار این کارت‌ها را ۵/۱ میلیون تومان در مدت دو سال ذکر کرد و گفت: این میزان به شکل قرض‌الحسنه است که از حقوق کارمندان کسر می‌شود و دارندگان کارت فقط می‌توانند از طریق آن کالای ساخت داخل را خریداری کنند.