دنیای اقتصاد - با انتشار متن کامل نامه علی لاریجانی به محمود احمدی‌نژاد که براساس آن، چالش مجلس و دولت بر سر یارانه‌ها به پایان رسید، جزئیات توافق دو قوه مشخص شد.رییس مجلس در نامه خود خطاب به رییس‌جمهور با اشاره به جزئیات توافقات کمیته مشترک دولت و مجلس خاطرنشان کرده است که این تصمیمات با توضیحات وی مورد تایید اکثریت نمایندگان قرار گرفته و مسیر حرکت دولت برای اجرای قانون یارانه‌ها هموار شده است. رویداد

متن کامل نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد درباره قانون یارانه‌ها

خبرگزاری فارس، متن نامه هفته گذشته رییس مجلس به رییس‌جمهور درباره توافقات صورت گرفته در مورد قانون یارانه‌ها را منتشر کرد. متن کامل نامه علی لاریجانی که هفته گذشته به محمود احمدی‌نژاد ارسال شد، به این شرح است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما، در راستای رفع دغدغه‌های جنابعالی در اجرای بایسته قانون مهم «هدفمند کردن یارانه‌ها» و پیرو مذاکرات صورت پذیرفته، کمیسیون ویژه بررسی تحول اقتصادی در پاسخ به نامه مورخ ۲۵/۱/۸۹ اینجانب، مصوبه شفاف و روشن شماره ۷۲/۳۶۲۲/د مورخ ۲۹/۱/۸۹ کمیسیون ویژه را ارائه نمودند که به پیوست تقدیم می‌گردد. شایان ذکر است تصمیم کمیسیون با توضیحات اینجانب و درخواست اظهارنظر همکاران محترم، مورد تایید اکثریت قاطع نمایندگان قرار گرفت و مسیر حرکت دولت محترم را برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تحقق اهداف تعیین‌کننده آن هموار ساخت. از خداوند متعال، توفیق جناب‌عالی و دولت محترم را در اجرای موفق این قانون خواستارم.

علی لاریجانی»

لاریجانی سپس متن مصوبه کمیسیون ویژه را که با رای استمزاجی نمایندگان در جلسه غیرعلنی یکشنبه گذشته به تایید مجلس رسید، به پیوست برای احمدی‌نژاد ارسال کرده است. متن این مصوبه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

با سلام، پیرو ابلاغ هدفمند کردن یارانه‌ها (موضوع نامه شماره ۲۵۷.۵۴۵۶۵ مورخ ۲۶/۱۰/۱۳۸۸) و قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور (موضوع نامه شماره ۴۰۰.۶۸۳۸۴ مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۸۸) و با عنایت به رهنمود مقام معظم رهبری، جهت هماهنگی قوا برای اجرای موفق هدفمند کردن یارانه‌ها بر اساس قانون بودجه ۱۳۸۹ کل کشور به استحضار می‌رساند:

۱ - مبلغ بیست هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، موضوع تبصره سه ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که عینا در قانون بودجه (سهم دولت به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال در جزء ۲۱ ردیف ۵۲۰۰۰۰ جدول شماره ۹ و سهم سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تحت همین عنوان به میزان ۱۶۰ هزار میلیارد ریال در بودجه شرکت‌های دولتی موضوع پیوست شماره ۳ قانون بودجه) منعکس شده است، به صورت خالص و بدون تعلق و احتساب مالیات و عوارض و سایر هزینه‌ها پس از وصول صد در صد عینا برای اجرای مواد ۷، ۸ و ۱۱ قانون یاد شده می‌باشد.

۲ - مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان مذکور مانند سایر ردیف‌های قانون بودجه در طول سال قابل تامین است و منظور مقنن، الزاما محاسبه درآمد و هزینه به صورت متوسط ماهانه در کل سال نیست و مجموع کل درآمد (بیست هزار میلیارد تومان به صورت خالص) می‌تواند صرفا برای ماه‌های باقیمانده سال (با توجه به زمانی که دولت برای شروع آزاد سازی قیمت‌ها و هزینه منابع حاصله تعیین می‌نماید) جهت مصرف موضوع مواد ۷، ۸ و ۱۱ قانون وصول و هزینه گردد.

۳ - دولت اجازه دارد در هزینه کردن یارانه‌ها، اقشار کم درآمد و محروم را به اندازه مورد نظر خود ترجیح دهد. مجلس شورای اسلامی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و قانون بودجه از هر گونه همکاری و کمک به دولت دریغ نخواهد کرد.»