ابلاغ ضریب افزایش حقوق کارمندان در اواخر اردیبهشت

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهوری از ابلاغ ضریب افزایش حقوق کارمندان دولت در اواخر اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد و گفت: این ضریب در قالب ضوابط اجرایی بودجه باید بیاید، هم اکنون نیز ضوابط اجرایی بودجه با کمک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در حال تنظیم است. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری ادامه داد: اگر دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را به تصویب برساند، ما نیز بلافاصله اعلام خواهیم کرد. در ضوابط بودجه همه جوانب کار از جمله ضریب مد نظر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه هر ساله ضریب مذکور در خردادماه اعلام می‌شود، اما امسال سعی خواهیم کرد که ضریب در اواخر اردیبهشت ماه جاری اعلام شود.

دستگاه‌های مستثنی از قانون خدمات کشوری

وی در پاسخ به این سوال که چه دستگاه‌هایی از اجرای قانون خدمات کشوری مستثنی هستند؟ اظهار داشت: در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌هایی که از اجرای این قانون مستثنی هستند، احصا شده‌اند.

فروزنده افزود: عمده‌ترین دستگاه‌های مستثنی شده، نهادهای عمومی ‌غیردولتی همچون شهرداری‌ها، تامین اجتماعی، برخی از دستگاه‌های دیگر نظیر اعضای هیات علمی‌و قضات که قانون خاص خود را دارند، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، شورای نگهبان هستند، بقیه دستگاه‌ها نیز بر اساس این قانون مشخص شده‌اند، البته بر اساس دستور مقامات ارشد کشور، نیروهای مسلح نیز می‌توانند تابع این قانون باشند.