مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران روز پنج شنبه دوم اردیبهشت با امضای نامه‌ای خطاب به نخست‌وزیر ایتالیا خواستار آزادی خبرنگار ایرانی شد‌ند. به گزارش خبرگزاری فارس، مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور روز پنج‌شنبه در سلسله نشست‌های دوره‌‌ای خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وی به هم‌اندیشی و رایزنی در باب مسائل مختلف رسانه‌ای کشور پرداختند.

در پایان این نشست مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌ها با امضای نامه‌ای خطاب به سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا خواستار آزادی معصومی‌نژاد‌، خبرنگار ایرانی شدند.

متن این نامه که به امضای همه مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور رسیده است، به شرح زیر است:

جناب آقای سیلویو برلوسکنی

نخست‌وزیر محترم ایتالیا

آن‌گونه که آگاه هستید دستگاه قضایی ایتالیا چندی پیش در اقدامی کاملا مغایر با جریان آزاد اطلاعات، آزادی مطبوعات و رسانه‌ها، بدون داشتن مدرک و مدارکی محکمه‌پسند و مستند اقدام به دستگیری خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب آقای معصومی‌نژاد کرد.

این اتفاق سبب شد از یک‌سو ملت ایران که دارای پیوند دیرینه با ملت فهیم و با فرهنگ ایتالیا است، شگفت‌زده شود و از دیگر سو ادعای آزادی بیان در کشور ایتالیا هدف تردید جدی دولت و ملت ایران قرار گیرد.

اینک ما اصحاب رسانه‌های جمعی ایران از آن دولت تقاضا داریم به منظور احترام به آزادی بیان و روابط دیرینه دو ملت ایران و ایتالیا هرچه زودتر در مسیر آزادی خبرنگار ایرانی که جرم وی تنها و تنها ارائه گزارش‌هایی مستند و واقعی بوده است، اقدام لازم به عمل آورده و با این حرکت دل خانواده رنجیده وی را شاد و ملت ایران را مسرور گردانید. مطمئنا این اقدام انسان دوستانه دولت ایتالیا در روابط دو ملت و دولت موثر خواهد بود.