پنتاگون: آمریکا برنامه‌ای برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد

یکی از مقام‌های عالی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که آمریکا برنامه‌ای برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، میشل فلورنوی، معاون سیاست‌گذاری وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری در سنگاپور گفت: اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران به هیچ عنوان در دستور کار فعلی دولت آمریکا قرار ندارد. فلوری تاکید کرد‌: آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تا با تمرکز بر گفت‌وگو و سایر راهکارهای دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران تلاش کند.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز تاکید کرده است که کشورش در حال حاضر برنامه‌ای برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد. دریاسالار مایک مولن بعد از سخنرانی در دانشگاه کلمبیا به خبرنگاران گفت که کشورش اتخاذ رویکردهای دیپلماتیک در برابر ایران را راهکار مناسب‌تری برای حل مساله هسته‌ای این کشور می‌داند و اقدام نظامی را به‌عنوان گزینه آخر قرار داده است. مولن تاکید کرد‌: تصمیم‌گیرنده اصلی در این مورد، شخص رییس‌جمهور آمریکا است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت‌: اقدام نظامی علیه‌ ایران امنیت و ثبات منطقه را به مخاطره انداخته و خاورمیانه را با بحران جدیدی روبه‌رو می‌کند.

وی افزود : به نظر نمی‌رسد تهدید به استفاده از گزینه نظامی تاثیری در تصمیم مقام‌های تهران برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد.