رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: طبق سیاست‎های فعلی نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش نمی‌یابد. به گزارش ایسنا، علی عسکری در حاشیه هشتمین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور که دیروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در برخی موارد مثل عوارض شهرداری و نحوه توزیع بین شهرداری‎ها نیاز به اصلاح دارد تا بتوانیم قانون را بهتر اجرا کنیم.

وی در مورد تاثیر لایحه هدفمند کردن یارانه‏ها بر قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‎ها یک قانون کلی در کشور است و زمانی که اجرا می‎شود براساس هر پایه‎‏ای که قانون اجرا شود، ضرایب قانونی موجود نیز بر اساس آن عمل می‎شود، بنابراین تاثیراتی ممکن است بپذیرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مهم‌ترین اولویت‎هایی که در سال جدید برای سازمان امور مالیاتی کشور مطرح است، گفت: یکی از برنامه‎های کلان سازمان بحث طرح جامع مالیاتی است که امسال شروع کار آن را با یک شرکت فرانسوی خواهیم داشت، همچنین راهکارهایی برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری و اصلاح فرآیندها پیش رو داریم که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

عسکری اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در یک دوره پنج ساله آموزشی اجرا می‎شود و برنامه زمان‎بندی ما نیز این است که براساس چارچوبی که برای مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردیم، این را به صورت مرحله‎‏ای پیش ببریم.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تاکنون گروه «الف» و بخش اول گروه «ب» را براساس ماده ۹۶ قانون مالیات‌‎های مستقیم پیش برده‌‎ایم و بخش دوم گروه «ب» را امسال تا فروردین فراخوان کرده‎ایم که امیدواریم تا پایان سال گروه «ب» را تمام کرده و وارد گروه «ج» شویم.