دوره آموزشی علمی_کاربردی فرهنگ و هنر ویژه سردبیران‌، خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این وزارتخانه با اعلام این خبر گفت: طرح پیشنهادی برگزاری دوره آموزشی علمی_کاربردی فرهنگ و هنر ویژه اهالی رسانه به‌ویژه خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر از سوی روابط عمومی این وزارتخانه ارائه شد و قرار است با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به‌زودی اجرا شود.

پرویز کرمی‌، ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه رسانه‌ای کشور با ساختار، وظایف و عملکرد این وزارتخانه، آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با مجموعه فعالیت‌های تخصصی در حوزه‌های سینما، مطبوعات، کتاب، نشر، موسیقی، هنرهای تجسمی، تعامل گسترده‌تر با مسوولان و مدیران عالی و میانی وزارت متبوع را ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.

وی طول دوره آموزش مذکور را یک هفته اعلام کرد و گفت: آموزش فراگیران در این دوره توسط اساتید برجسته علوم ارتباطات و رسانه صورت می‌گیرد و در برخی از کلاس‌ها معاونین‌، مدیران کل و مسوولان و مدیران این وزارتخانه سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه را تشریح خواهند کرد. فراگیران پس از پایان دوره آموزشی‌، در آزمون‌های تخصصی شرکت خواهند کرد و در صورت کسب امتیاز لازم و نمره قبولی گواهینامه و مدرک معتبر از سوی موسسه مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها دریافت خواهند کرد.