سخنگوی اقتصادی دولت: هدفمند کردن یارانه‌ها غزل است

شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت دهم، طرح تحول اقتصادی را همانند غزلی دانست که بیت‌های مختلفی دارد، اما غزل طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از دیگران برجسته‌تر شده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح تحولات اقتصادی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که غزل طرح تحولات اقتصاد بیت‌های مختلفی دارد، اما یک غزل برجسته‌تر از دیگر بیت‌هاست و آن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بوده که دیگران پیش‌تر به آن پرداخته‌اند.

وی عنوان کرد: خاطرم هست وقتی به عنوان دبیر کارگروه تحولات اقتصادی در کمیسیون ویژه می‌رفتم و می‌خواستم ۷ بند طرح تحول را مطرح کنم همه به اتفاق می‌گفتند این بیت را بگویید.

حسینی با بیان اینکه این درخواست درستی بود، یادآورشد: این پرداختن به هدفمند کردن یارانه‌ها از یک ایده تبدیل به لایحه و سپس قانون شد و بحث‌های مختلفی حول‌وحوش آن شکل گرفت و به نکات خوبی هم رسیدیم.

وی تاکید کرد: بقیه پروژه‌های طرح تحول نیز در حال انجام است، به طوری که در بخش اصلاح امور گمرکی هم‌اکنون در بیشتر گمرکات بزرگ پروژه پنجره واحد را اجرا کرده‌ایم و تمام دست‌اندرکاران واردات و صادرات زیر یک سقف جمع شده‌اند.

دبیر کارگروه تحولات اقتصادی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح سرعت ترخیص کالا از یک هفته به یک نیم روز کاهش یافته است و از سویی لایحه امور گمرکی نیز به مجلس ارسال شده است. وی درباره سایر بخش‌های طرح تحولات اقتصادی نیز گفت: اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد.