آزادی معصومی‌نژاد و دمیرچی‌لو به قید ضمانت

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در تماس تلفنی، درباره دو تبعه بازداشت شده ایرانی در ایتالیا گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، منوچهر متکی، وزیر خارجه در این تماس تلفنی که روز دوشنبه انجام شد، با اشاره به مشکلات حمید معصومی‌نژاد و علی دمیرچی‌لو در زندان، خواستار رفع سریع این مشکلات شد. او همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده دو تبعه ایرانی در بند در ایتالیا، خواستار آزادی آنها به قید ضمانت توسط سفارت کشورمان در رم شد.

فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن قول پیگیری موارد اظهار شده از سوی متکی، اعلام کرد که درباره رفع مشکلات داخل زندان و تسریع در رسیدگی به پرونده اتباع ایرانی در بند تلاش خواهد کرد.

به گفته رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، در تماس تلفنی متکی با وزیر خارجه ایتالیا بر ۳ نکته تاکید شده است. مهمانپرست دیروز به خبرنگاران گفت: اول در خصوص وضعیت نامناسب زندان‌ها و شرایطی که اتباع ما با آنها روبه‌رو هستند تذکر داده شد، دوم بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده این ۲ تبعه ایرانی توسط قوه‌قضائیه ایتالیا و سوم بر لزوم آزادی اتباع ما به قید ضمانت سفارت ایران در رم تا رسیدگی نهایی به پرونده و آزادی و اعلام بی‌گناهی آنها تاکید شد.