سینما
شورای صدور پروانه فیلمسازی ‌٣٥ میلیمتری در جلسه روز دوشنبه ‌٣٠ فروردین‌ماه برای چهار پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد.

برنامه اکران جهانی فیلم «مرد آهنی ۲» به علت فعالیت آتشفشان ایسلند از لندن به لس‌آنجلس تغییر کرد.
ساخت قسمت جدید سری فیلم‌های ماجراجویانه «جیمز باند» به تعویق افتاد.
«نوح رینگر» بازیگر آثاری چون «آخرین نوشیدنى هوایى»، برای حضور در پروژه سینمایی «بیگانگان و کابوی‌ها» در حال مذاکره است.
مازیار میری «راویولی»را با مضمون اجتماعی در تهران جلوی دوربین خواهد برد.
آمیتاب باچان بازیگر کهنه‌کار و قدیمی سینمای هند که هنوز پس از گذشت چهار دهه فعالیت بازیگری یکی از گران‌ترین بازیگران سینمای هند است، فیلم جدید خود را مجانی بازی می‌کند.

ادبیات
شاعران حاضر در همایش بین‌المللی شاعران ایران و جهان شامگاه گذشته (دوشنبه، 30 فروردین‌ماه) بر سر آرامگاه حافظ شعر خواندند.
«الیف سفاک» نویسنده ترک و خالق رمان «چهل قانون عشق» در حضور گونتر گراس و در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ادبیات داستانی بدون حضور زنان به سرانجامی نمی رسد.
جی.کی.رولینگ، نویسنده بریتانیایی با اظهارنظرهایی علیه یکی از احزاب قدرتمند کشورش در انتخابات پارلمانی آینده، خود را درگیر مسائل سیاسی کرده است.

تجسمی
عباس کیارستمی، ‌پرویز مثقالی، کوروش شیشه‌گران، بهرام دبیری و افشین پیرهاشمی به همراه ۵ نقاش مطرح دیگر لبخند ژوکوند (مونالیزا) اثر داوینچی را بازآفرینی کرده‌اند که به زودی این آثار در گالری ۱۰ به نمایش درخواهد آمد.
کتاب کودک «احد حسینی» هنرمند حجم‌ساز تبریزی و از هنرمندان مطرح کشورمان به زبان کودک در قالب نقاشی، داستان توسط انتشارات حوزه هنری آذربایجان شرقی منتشر شد.
مدیر هنری جشنواره عکس زنان و زندگی شهری از انتشار آثار برگزیده این جشنواره در قالب کتابی ویژه خبر داد.
همزمان با نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای با عنوان «خیالی‌نگاران»، برنامه‌های نقالی و پرده‌خوانی در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

تئاتر
کارگردان نمایش «پر پر باران» به دلیل کوتاه بودن زمان تمرینات در اداره برنامه‌های تئاتر، بخشی اعظم از تمرینات این نمایش در دفتر کار اصغر بیچاره بازیگر این نمایش انجام می‌شود.
قطب‌الدین صادقی معتقد است تئاتر دانشگاهی از سه ویژگی جسارت، نوآوری و نوعی فقر و استفاده نکردن از امکانات مالی برخوردار است.
نشست تخصصی و کارگاه نقد و بررسی نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» به کارگردانی و طراحی حسن دلخواه و نویسندگی محمد ابراهیمیان با حضور شماری از هنرمندان و کارشناسان هنری نمایش در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.
مدیر تئاتر پارس گفت: تکلیف تئاتر پارس پس از تخلیه و پلمب این سالن که در سال گذشته اتفاق افتاد، هنوز از جانب هیچ یک از ارگان‌های مسوول مشخص نیست.
چهارمین دوره اردیبهشت تئاتر ایران (بزرگداشت روز جهانی تئاتر) از دوم اردیبهشت در ۳۰ استان کشور برگزار خواهد شد.
مایش «سر بر سریر صبح» به کارگردانی «صادق داوری‌فر» ایام فاطمیه در تماشاخانه شماره 2 ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
رویا نونهالی با بازی در نمایش «مقام عاشقی» به کارگردانی محمد حاتمی بعد از سال‌ها به صحنه تئاتر باز می‌گردد.
سال گذشته با وجود برگزاری مراسم رونمایی صدور و استفاده از «کارت تماشای تئاتر» در مجموعه تئاتر شهر بعد از گذشت یکسال بهره‌برداری از این طرح به خاطره‌ها پیوست.

تلویزیون
آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» امشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن می‌رود.
تله فیلم «مریدا» به نویسندگی و کارگردانی نصرت ا... قاضی مقدم فردا با ضبط صحنه‌های خارجی در غرب تهران به پایان می‌رسد.
تصویربرداری اپیزود «شوخی» هشتمین اپیزود از مجموعه کارهای «احمد معظمی» در سئول به پایان رسید.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران از ورود عروسک‌های جدید به برنامه «رنگین‌کمان» ظرف یکی - دو ماه آینده خبر داد و گفت: سعی می‌شود کارتون‌هایی که بچه‌ها می‌بینند از کارتون‌های به‌روز دنیا باشد.

نمایشگاه کتاب
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از انتشار کتاب‌های جدید و نیز شرکت فعال این دفتر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری خبر داد.
ناتاشا امیری با بیان اینکه امیدوار است نمایشگاه کتاب امسال بهتر از سال‌های قبل برگزار شود، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید بر مبنای نیازها و خواست‌های روز جامعه برنامه‌ریزی شود.
«نیایش‌های مولانا» با ترجمه بهاء‌الدین خرمشاهی و پیش‌گفتار توفیق سبحانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
چاپ دوم کتاب «دیده‌بان» مجموعه خاطرات بچه های‌ واحد توپخانه نوشته حجت ایروانی توسط انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.
رمان «گردابی» نوشته حسین حیدربیگی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی نشر افراز عرضه می‌شود.