قربانی: در دیدار با رییس قوه‌قضائیه صحبتی از مهدی‏هاشمی نشد

مسوول معاونت تنقیح قوانین مجلس با تاکید بر اینکه انتظار ما در خصوص عملکرد قضایی در قبال مفسدان اقتصادی بیش از این است، گفت: متاسفانه باید گفت فرمان مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با مفسدان به خوبی اجرا نشده است. موسی قربانی در گفت‌وگو با پایگاه «شبکه خبر دانشجو»، با بیان این مطلب که در نشست هفته گذشته اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رییس قوه‌قضائیه در مورد حکم جلب هیچ فردی بحث نشده است، گفت: مطالب منتشر شده مبنی بر اینکه در این نشست در مورد حکم جلب مهدی هاشمی سخنانی مطرح شده، کذب است.

وی با بیان این مطلب که در این نشست آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کردند که اگر اسم کسی قبل از قطعیت حکمش در تریبون‌های عمومی و همچنین رسانه‌ها مطرح شود، آن فرد می‌تواند شکایت کرده و ما این مورد را جرم تلقی می‌کنیم. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: ما باید در باب رسیدگی به مفاسد، قانون را در قبال همه مردم به طور یکسان اجرا کنیم و در اجرای قوانین فرقی میان دانه درشت و دانه ریز وجود ندارد.

قربانی در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: همان‌طور که دادستان تهران تایید کرد، پرونده‌ای علیه مهدی هاشمی در قضیه اغتشاشات اخیر وجود دارد، اما اینکه این پرونده به چه مرحله‌ای رسیده، خود مقامات قضایی از این موضوع خبر دارند.

وی با اشاره به اینکه انتشار مذاکرات پرونده و محتویات پرونده قبل از قطعیت حکم نیز ممنوع است، گفت: اگر فردی این اقدام را انجام دهد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت، لذا بهتر است رسیدگی به پرونده افراد را به قوه‌قضائیه بسپاریم.