هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: در صورت عدم اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه تهران خطر وقوع درگیری منطقه‌ای وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، کلینتون در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز با هدف انحراف افکار عمومی از پیامدهای ناگوار جنگ‌طلبی‌های آمریکا در عراق و افغانستان برای منطقه، گفت که خطر وقوع درگیری منطقه‌ای در صورت عدم اعمال دور جدید تحریم علیه‌ایران وجود دارد.

همچنین با وجود مخالفت چین، ترکیه و برزیل با تحریم‌ایران، کلینتون در هفته گذشته در مصاحبه‌ای خواستار تحریم تهران در آینده نزدیک شده بود.

وی همچنین بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ‌ایران گفت: راه جایگزین ‌این است که به ‌این کشورها اجازه دهیم تا برنامه هسته‌ای خود را همچنان گسترش دهند که باعث افزایش یک مسابقه تسلیحاتی میان همسایه‌های آنها می‌شود و یکی از حساس‌ترین مناطق جهان را به خطر می‌اندازد و حتی می‌تواند به یک جنگ منجر شود‌.

کلینتون اظهار کرد: آیا من می‌توانم ‌اینجا بنشینم و بگویم که دقیقا چه اتفاقی برای برنامه هسته‌ای ‌ایران می‌افتد؟ من فردی هستم که اعتقاد به اقدامات پیشگیرانه دارم و با وجود گزینه‌های بسیار دشوار سعی می‌کنم آنهایی را که نتایج بهتری دارند، انتخاب کنم.