آگهی استخدام 23 هزار پرستار را در روزنامه‌ها منتشر کنید

رییس‌جمهور گفت: کارهایی نظیر پرستاری کاری نیست که فردی به خاطر نام و نان به سراغ آن بیاید. به گزارش(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در مراسم روز پرستار با اشاره به مصوبه‌ دولت در سال گذشته برای کاهش ساعت کار پرستاران و استخدام پرستاران بیشتر خطاب به وزیر بهداشت، با طرح این سوال که «چرا این قانون تا الان اجرا نشده است؟» اظهار کرد: اگر فکر می‌کنید که استخدام ۲۳ هزار نفر پرستار جدید زمان می‌برد حق و حقوق پرستاران در ساعات اضافه‌تر از این قانون را پرداخت کنید و اگر اضافه‌کاری‌های آنها از سقف مجاز هم بیشتر شد، تایید می‌کنم که آن را هم پرداخت کنید.

وی تاکید کرد: همین الان مجوز استخدام ۲۳ هزار پرستار را می‌دهم تا در روزنامه‌ها در این زمینه آگهی بدهید. وی خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری جزو گروه‌های مجاهدان خاموش است و بار اصلی بهداشت سلامت و درمان جامعه بر دوش آنها است، اما هر موقع که بحث سلامت جامعه مطرح می‌شود بیشتر پزشکان مدنظر هستند، برای پزشکان احترام قائل هستم، اما سهم پرستاران در نظام سلامت بسیار مهم است.

نظام کارانه را اصلاح کنید

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه «سال‌ها است که برای پزشکان تعرفه‌گذاری و کارانه‌هایی بین هشت تا دوازده میلیون در نظر گرفته می‌شود» ادامه داد: وقتی به پرستاران کارانه می‌دهند، این مقدار تقسیم بر هزار می‌شود. این انصاف نیست. من از همکاران پزشک خود خواهش می‌کنم که توقع خود را پایین بیاورند. سرکار خانم دستجردی هم باید این نظام کارانه را اصلاح کند؛ نمی‌شود به یکی شش میلیون بدهیم و به یکی ۲۰ هزار تومان.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در دولت نهم چند مصوبه برای اصلاح اقدامات تبعیض‌آمیز داشتیم که یکی از آنها حذف نظام استخدام نیروها از طریق شرکت‌های واسط بود. البته شرکت چیز بدی نیست، اما اینکه شرکت‌هایی درست بشود که به یک نهاد دولتی ۱۰۰ کارمند بدهند و در ازای هر کدام از آنها ۸۰۰ - ۷۰۰ هزار تومان بگیرند و در مقابل به همان کارگران نصف آن مقدار را بدهند در مصوبات دولت حذف شد.

بساط فعالیت‌های شرکتی و حجمی و این قماش را برچیند

وی گفت: من در این جلسه در خلال سخنان یکی از پرستاران فهمیدم که این خانم به صورت حجمی کار می‌کند. من این نوع کار کردن را متوجه نمی‌شوم و اولین بار است که اینجا شنیده‌ام و قاطعانه از سرکار خانم دستجردی می‌خواهم که در نظام زیرمجموعه‌ خود بساط فعالیت‌های شرکتی و حجمی و این قماش را برچیند.

شخصیت و کرامت انسان‌ها را باید به رسمیت بشناسیم و نگران هزینه‌های آن نباشیم. شما اول شخصیت و کرامت کارمندان را به رسمیت بشناسید. خداوند منابع آن را تامین می‌کند.

اجرای قانون خدمات کشوری بهره‌وری را ارتقا داد

اگر کارمندان شما امنیت شغلی داشته باشند شاهد ارتقای بهره‌وری خواهید بود. نمونه‌ آن مشخص است. ما در سال ۸۸ قانون خدمات کشوری را اجرا کردیم و ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشت، اما در مقابل سایر هزینه‌های دولت کاهش یافته بود و این ارتقای بهره‌وری را نشان می‌دهد.

وی با ستایش از شغل پرستاری گفت: بعضی کارها حیف است که نامش را شغل بگذاریم. کارهایی مانند پرستاری از جنس عشق است و بدانید که خداوند اگر شرایطی فراهم کرده که وارد این شغل شوید، حتما شایستگی آن را داشته‌اید. کارهایی نظیر پرستاری کاری نیست که فردی به خاطر نام و نان به سراغ آن بیاید. البته دولت و دست‌اندرکاران باید قدرشناس این قشر باشند.

وی تاکید کرد: مراکز خصوصی درمانی حق ندارند حقوق پرستاران را ضایع کنند. پیش از سخنان رییس‌جمهور به ۲۰ تن از پرستاران برگزیده به نمایندگی از ۱۲۰ پرستار برگزیده‌ کشور لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.