تلاش برای اطلاع‌رسانی مناسب از روند رسیدگی به پرونده‌ها

مدیر کل روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضائیه اعلام کرد: جایگاه روابط عمومی‌ها و عملکرد آنها در دستگاه قضایی مناسب و رو به توسعه است و از این طریق می‌توان به حفظ ارتقای شان و منزلت دستگاه قضایی و قضات شریف کمک کرد. به گزارش ایسنا، حسن رحیمی در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی‌های قوه‌قضائیه که در دفتر معاون اول قوه‌قضائیه تشکیل شد، حضور معاون اول قوه‌قضائیه و سایر مسوولان عالی قضایی در این نشست‌ها را نشانگر توجه مسوولان عالی قوه‌قضائیه به جایگاه روابط عمومی برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با کار مضاعف و همت مضاعف پاسخگوی اعتماد و توجه مسوولان دستگاه قضایی باشیم و عملکرد و تلاش شبانه‌روزی مسوولان، قضات شریف و کارکنان دستگاه قضایی را به خوبی منعکس کنیم. رحیمی توجه بیشتر مسوولان دیگر سازمان‌ها، رسانه‌ها و نخبگان به تلاش و کار طاقت‌فرسا و حساس دستگاه قضایی را خواستار شد و گفت: به تبع حساسیت کار قضایی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی نیز از جایگاه و حساسیت بالایی در قوه‌قضائیه برخوردار است و اطلاع‌رسانی قضایی دارای ظرفیت‌هایی است که امیدواریم افراد تاثیرگذار و فهیم جامعه این نظرات‌ و حساسیت‌ها را بیش از پیش درک کنند. وی تاکید کرد: روابط عمومی در دستگاه قضایی تلاش دارد با انسجام و تدبیر ضمن پاسخگو بودن، اطلاع‌رسانی مناسبی از روند رسیدگی به پرونده‌ها را نیز مدیریت کند.

مدیر کل روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضائیه، همچنین از رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به جهت انعکاس اخبار و گزارش‌های قوه‌قضائیه تقدیر و بر آمادگی روابط عمومی قوه‌قضائیه برای گسترش تعامل در اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

رحیمی همچنین خواستار توجه بیشتر تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون به جایگاه حساس، پیچیدگی‌ها و سختی‌های کار قضایی شد و گفت: امیدوارم دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون و سایر رسانه‌ها تا حد امکان حساسیت کار قضات را درک کنند و در تبیین و شناساندن این حرفه شریف به مردم و ارتقای‌شان آن کمک کنند.