رییس قوه‌قضائیه‌: به صورت جدی درجهت حفاظت اجتماعی گام برمی‌داریم

آیت‌الله آملی لاریجانی برگزاری اجلاس بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای در تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی چهره مدعیان دروغین مبارزه با سلاح‌های هسته‌ای برملا شده و حمایت کنندگان اصلی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای معرفی شوند. به گزارش ایسنا، ‌رییس قوه‌قضائیه در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به این اجلاس و تاکید معظم‌له بر مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: همان‌گونه که در پیام ارزشمند مقام معظم رهبری ذکر شده است، جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی و انسانی خود اشاعه سلاح هسته‌ای در دنیا را جایز نمی‌شمرد و همواره حرکات غیر منطقی و غیرانسانی برخی کشورها در گسترش سلاح هسته‌ای را محکوم کرده است. لاریجانی افزود: آمریکا با به کارگیری سلاح هسته‌ای، تکثیر و اشاعه آن، نخستین و بزرگترین مجرم هسته‌ای در جهان است و در عین حال مدعی پیشگیری از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی است. رییس قوه‌قضائیه با تاکید بر این نکته که رژیم صهیونیستی بدون پایبندی به قراردادهای بین‌المللی در پی تکثیر سلاح هسته‌ای است، افزود: آمریکا نیز که خود بزرگ‌ترین حامی سلاح هسته‌ای است، به صورت آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و در همان حال کشورهایی مانند ایران را با وجود فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیزش، متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال به کارگیری و اشاعه سلاح هسته‌ای نیست، اما از فعالیت‌های صلح‌آمیز خود دست نخواهد کشید و امیدواریم با برگزاری کنفرانس‌ منع سلاح‌های هسته‌ای و امثال آن مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آشکار و چهره دروغین کشورهای مدعی مقابله با سلاح هسته‌ای که در واقع خودشان اشاعه‌دهنده آن هستند، روشن شود.

رییس قوه‌قضائیه در ادامه به عزم دستگاه قضایی در مقابله با مفاسد اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت اجتماعی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم به صورت جدی در جهت پیشگیری و حفاظت اجتماعی گام برداریم و با برنامه‌ریزی مناسب به مرحله‌ای برسیم که با افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم از تشکیل و ایجاد اختلاف و انتقال آن به دادگستری‌ها جلوگیری کنیم.

رییس قوه‌قضائیه خواستار توجه بیشتر مردم به رعایت حقوق اجتماعی افراد در جامعه شد و گفت: رعایت نکردن ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از سوی برخی افراد و ظاهر شدن در جامعه با پوشش‌های نامناسب نوعی بی‌احترامی به حقوق دیگران است و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قطعا با کسانی که ارزش‌های اسلامی را زیرسوال می‌برند، مطابق قوانین و مقررات و اصول شرعی برخورد خواهند کرد.