حسینیان: وزارت اطلاعات و ناجا پیگیر دستگیری مهدی هاشمی هستند

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از صدور حکم بازداشت مهدی هاشمی از سوی دادستانی و تحویل آن به وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی برای دستگیری وی خبر داد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، روح‌اله حسینیان در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس، در جمع خبرنگاران افزود: صدور این حکم نشان می‌دهد که قوه‌قضائیه برای برخورد با سران فتنه تصمیم جدی دارد.

وی افزود: ماجرای دستگیری مهدی هاشمی و صدور حکم آن از آنجا شروع شد که برخی خبرها در ایام نوروز حاکی از آن بود که قرار است مهدی هاشمی به کیش سفر کند و از آنجا توسط هواپیمای حامل خانواده وی به تهران برگردد.

حسینیان افزود: در این راستا حکم بازداشت وی از سوی دادستانی صادر شد که یکی از این احکام به دادسرای کیش تحویل داده شد تا نیروی انتظامی پیگیر آن باشد و حکم دیگر در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت.

حسینیان اظهار داشت: اما با وجود صدور این احکام، آنها متوجه ماجرا شدند که قرار است مهدی هاشمی دستگیر شود و لذا به همین خاطر هاشمی سفر خود به ایران را لغو کرد.

وی با بیان اینکه هنوز نیروی انتظامی حکم بازداشت مهدی هاشمی را به پلیس بین‌الملل نداده است، گفت: البته با توجه به اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عضو اینترپل است، این نهاد می‌تواند با جمع‌آوری اسناد، آن را تحویل اینترپل داده تا مهدی هاشمی را در لندن دستگیر و به مقامات قضایی جمهوری اسلامی تحویل دهند.

گفتنی است طی چند روز اخیر برخی منابع خبری از صدور حکم جلب مهدی هاشمی خبر دادند و تعدادی دیگر از نمایندگان هم خواستار بازگرداندن او به کشور به هر طریق ممکن شده‌اند.