رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام کنفرانس اتمی که اخیرا در آمریکا برگزار شد نه تنها پیام خلع سلاح نبود، بلکه تجویز استفاده از سلاح هسته‌ای به نحو گستاخانه بود. به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس با گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: استقامت و پایداری مکتبی نیروهای مجاهد ارتش نظیر شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی و بسیاری از رزمندگان ارتش، جایگاه ارتش را در قلب ملت ایران قرار داد و حفظ این اعتبار به داشتن پیوند عمیق و مجاهدت مکتبی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تحت تدابیر فرماندهی کل قوا می‌باشد.

رییس مجلس همچنین گفت: روز گذشته پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته به کنفرانس خلع سلاح تهران، اراده پایدار جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی به نحو دقیق نشان داد.

وی افزود: سخن ایشان مبنی بر اینکه همه سلاح‌های کشتار جمعی چه هسته‌ای و چه سلاح شیمیایی یا سلاح‌های میکروبی تهدید علیه بشریت محسوب می‌گردد و استفاده از آنها حرام است، دو دیدگاه را در منظر عموم قرار می‌دهد، کنفرانس اتمی در آمریکا و کنفرانس خلع سلاح در تهران.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: پیام کنفرانس اتمی که اخیرا در آمریکا برگزار شد نه تنها پیام خلع سلاح نبود، بلکه تجویز استفاده از سلاح هسته‌ای به نحو گستاخانه بود. در واقع خروجی کنفرانس اتمی در آمریکا تجویز و نادیده انگاری معاهده ان.پی.تی بود که به عمد استحکام سایر سلاح‌های کشتار جمعی را تحت عنوان نگرانی از تروریزم هسته‌ای مورد عنایت قرار داد.

لاریجانی تصریح کرد: دیدگاه دوم، پیام کنفرانس خلع سلاح در تهران است. آن گونه که در پیام رهبر معظم انقلاب منعکس گردید و سراسر تصریح مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی اعم از هسته ای، شیمیایی و میکروبی بود آن هم نه صرفا مانور سیاسی بلکه اعلام صریح حرام بودن کاربرد این سلاح‌ها و یافتن راه‌هایی جهت خلع سلاح. در واقع در قرائت کنفرانس تهران تقویت ان.تی.پی را شاهد هستیم. وی گفت: مقایسه این دو دیدگاه فریبکاری برخی قدرت‌ها را در ژست‌های سیاسی علنی می‌کند. کنفرانس آمریکا به دنبال انکار ان.پی.تی بود و کنفرانس تهران در پی اجرای کامل ان.پی.تی و نشانه برجسته عملی کنفرانس آمریکا در دفاع ایالات‌متحده و غرب از رژیم صهیونیستی است، با علم به اینکه این رژیم بی‌اعتنا به همه معاهدات بین‌المللی به دنبال گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.