سینما

«زنگ سینما» در سال ۸۹ در حالی به صدا درآمد که سه فیلم «کودک و فرشته»، «طهران، تهران» و «طلا و مس» نیز به مجموعه فیلم‌های این برنامه افزوده شده است.

«کوین اسپیسی»، سینماگر مطرح هالیوودی تهیه کنندگی دو اجرا از آثار «ویلیام شکسپیر» را در فرانسه به عهده گرفت. این دو اجرا در قالب یک پروژه نمایشی جهانی در پاریس به اجرا درخواهند آمد. طرح زنده‌یاد سیف‌اله داد درباره تهران در قالب یک فیلم سینمایی ساخته می‌شود.محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده فیلم «طهران تهران» اخیرا با جلساتی که با بعضی از کارگردان‌ها داشتیم در حال گزینش نهایی هستیم تا این طرح به شکل مستقل توسط کارگردانی که با من و مرحوم داد دوست بودند، ساخته شود.

چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، خردادماه امسال در تهران برگزار می‌شود. معرفی برگزیدگان دومین جشنواره مطبوعات سینمایی به همراه اعلام برگزیدگان جشنواره ۲۸ فجر از نگاه منتقدان از بخش‌های جشن چهارم این تشکل به شمار می‌رود.

تئاتر

نمایش«پروفسور بوبوس» به کارگردانی آتیلا پسیانی با طی کردن آخرین مراحل آماده‌سازی از امشب

-۲۹ فروردین‌ماه- در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش از دیروز؛ ۲۹ فروردین ماه با رقم ده هزار تومان در گیشه تئاتر شهر آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی تئاتر شهر از ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی این مجموعه و انتشار کتابچه‌ای درباره آن توسط شهرداری منطقه ۱۱ تهران خبر داد.

نویسنده نمایشنامه «خدا در آلتونا حرف می‌زند»، درباره کارگردان این نمایش می‌گوید: «من فکر می‌کنم دکتر دلخواه از معدود کارگردانانی است که زبان اجرایی خاص در کارگردانی تئاتر را پیدا کرده است.»

رسانه

مدیران رادیو جوان و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جلسه مشترکی با امضای تفاهم نامه‌ای زمینه را برای همکاری‌های بیشتر این دو مجموعه فرهنگی مهیا کردند

معترضان دولت تایلند پس از آغاز پخش مجدد برنامه‌های شبکه تلویزیونی‌شان، شبکه رادیویی راه‌اندازی کردند. روز شنبه شبکه جدید رادیویی معترضان دولت تایلند موسوم به سرخ‌پوشان، پخش برنامه‌های خود را آغاز کرد. این درحالی است که در روزهای گذشته، دولت تایلند با استناد به قانون شرایط ویژه، اقدام به تعطیلی رسانه‌های معترضان خود کرده بود.