آمادگی بسیج درحد اعلاست

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه «آمادگی بسیج در حد اعلا است» گفت: تهدیدهای آمریکا صدایی است که از مرده بلند می‌شود. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان مبتکر بسیجی در جمع خبرنگاران افزود: ناوهای هواپیمابر آمریکا لگنی بیش نیست. وی افزود: آمریکا در گذشته قوی‌تر بود ولی نتوانست در رابطه با تهدیدهای خود کاری انجام دهد، امروز که بسیج قوی‌تر شده، آمریکا نیز ضعیف‌تر شده است. وی با بیان اینکه «ما همه پیشرفت‌های خود را مدیون ایثار و شهادت هستیم» اظهار کرد: قصد داریم متن درس‌ها را با فرهنگ ایثار و شهادت مانوس کنیم و در این راستا در حال انجام کار مشترکی با آموزش و پرورش هستیم و برای این منظور از دروس آمادگی دفاعی شروع کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در سخنرانی خود در این مراسم با تاکید بر اینکه «علم را باید با تقوا پیش برد» گفت: علم بدون تقوا جز خطر و ضرر برای بشریت نیست و در واقع علمی است که باعث می‌شود بمب اتم بر سر مردم هیروشیما می‌ریزد یا بمب شیمیایی می‌شود و به حلبچه می‌ریزد.

نقدی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: آن‌چه شما را در رسیدن به شکستن مرزهای دانش و تولید علوم جدید موفق می‌کند، ارتباط مستحکم با خدا است. وی اظهار کرد: قوانین اساسی کشورها از بسیاری از معارف و ارزش‌هایی که در قانون اساسی ما وجود دارد، تهی هستند. نظام ما تنها نظامی است که برای رهبرش شرط دانشمندی وجود دارد و برای انتخاب رهبر یا رییس‌جمهور دیگر کشورها چنین شرطی وجود ندارد. این یعنی ملت ایران می‌گوید که من یک ملت هوشمند هستم و زیر بار حرف هر کسی نمی‌روم. پس رهبرمان باید هم دانشمند و هم پاک و منزه باشد و این می‌شود نظریه ولایت فقیه؛ این در حالی است که بسیاری از سران کشورهای دنیا قاچاقچی، شرور و بی‌علم هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه «امروز وقتی به نوجوانان موفق‌مان نگاه می‌کنیم یقین پیدا می‌کنیم که یک آینده تابناک، روشن و درخشان در انتظار ما است» افزود: شکستن مرزهای دانش از سوی دانشمندان بزرگ در اغلب موارد از دوران جوانی این دانشمندان اتفاق افتاده و به ندرت کسی توانسته است در سنین بالا چنین کاری انجام دهد؛ بنابراین نوجوانان و جوانان ما باید این فرصت را مغتنم بشمارند.

وی اظهار کرد: امروز بشریت در آستانه تخریب کامل محیط زیست خود قرار گرفته است و ما در آستانه از بین رفتن انرژی‌های فسیلی هستیم و در نتیجه نیاز است که به انرژی‌های نو پرداخته شود. البته باید توجه داشته باشیم که مسیری را طی نکنیم که علم ما ابزار زورگویی شود.