رییس سازمان ثبت احوال کشوربا بیان اینکه شناسنامه‌های جدید ابتدا برای ایرانیان خارج از کشور و برخی از مناطق جنوبی شهر تهران صادر شد، گفت: صدور شناسنامه‌های جدید از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور اجرایی می‌شود. به گزارش ایرنا، «محمدناظمی‌اردکانی» درحاشیه همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال افزود: در تلاش هستیم از اوایل اردیبهشت ماه و پس از توزیع دستگاه‌های خریداری شده به دفاتر خدمات الکترونیکی، تعویض شناسنامه‌ها را آغاز کنیم.

به گفته ناظمی ‌اردکانی، استقرار دفاتر الکترونیکی برای تعویض شناسنامه از برنامه‌های مهم سازمان ثبت احوال در سال جاری به شمار می‌رود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: برای تعویض شناسنامه‌ها به صورت عمومی ‌هیچ فراخوانی صورت نمی‌گیرد و تنها شناسنامه‌های مفقودی، تعویضی و شناسنامه‌های جدید فرزندان و موارد خاص دیگر انجام می‌شود، در نتیجه تا زمان صدور شناسنامه‌های جدید برای همه ایرانیان، شناسنامه‌های قبلی با همان مشخصات، کارآیی دارند.

وی همچنین با اشاره به انتشار کارت هوشمند ملی گفت: مطالعات کارت هوشمند اوایل خرداد ماه تمام می‌شود و تلاش می‌کنیم بلافاصله اسناد مناقصه را برای برخی از نرم‌افزارهای این طرح آماده کرده و در نهایت تا دهه فجر سال جاری مرحله پایلوت را به بهره‌برداری برسانیم.