صدور 500 فقره کیفرخواست برای متهمان حوادث بعد از انتخابات

دادستان تهران آخرین وضعیت پرونده‌های آزمون دستیاری پزشکی، ترور مسعود علی محمدی، طرح موضوعاتی درباره مهدی هاشمی، ریگی، متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، پزشک کهریزک، نشریات اعتماد ملی، اندیشه نو و همت و.. را تشریح کرد. عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده آزمون دستیاری پزشکی، اظهار کرد: در این پرونده ده نفر تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند؛ در مورد سه متهم اصلی این پرونده که در بازداشت به سر می‌برند، تحقیقات تکمیل شده و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و تحقیقات در مورد سایر متهمان ادامه دارد.

وی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ترور «مسعود علی محمدی»، استاد فیزیک دانشگاه تهران با اعلام ادامه تحقیقات درباره عاملان این ترور گفت:‌ با تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد که موتور سیکلت مورد استفاده در این انفجار مسروقه بوده است. دادستان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، گفت: تحقیقات در مورد اکثر متهمان حوادث یاد شده، تکمیل شده و تاکنون پانصد فقره کیفرخواست صادر شده است. در مورد متهمان باقیمانده نیز تلاش دادسرا، تسریع در انجام تحقیقات و تعیین تکلیف پرونده‌ها و متهمان است. جعفری دولت‌آبادی ضمن اعلام جریان داشتن رسیدگی به اتهام عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک شرور و تروریستی در شرق کشور در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان و اشاره به اعطای نیابت قضایی از زاهدان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران به منظور تکمیل تحقیقات، گفت: مفاد این نیابت جهت پیگیری به یکی از شعب بازپرسی دادسرا ارجاع شده است.

ارسال پرونده «اعتماد ملی» و «همت» به دادگاه

دادستان تهران درباره نشریه اعتماد ملی گفت: رسیدگی به شکایت شاکیان متعدد این پرونده، به جز در یک مورد، تکمیل شده و پرونده به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد. وی در مورد پرونده نشریه همت نیز افزود: تحقیقات این پرونده نیز تکمیل شده و به زودی پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد؛ اما تحقیقات درباره موارد اتهامی نشریه اندیشه نو ادامه دارد. وی در مورد پرونده پزشک کهریزک نیز گفت: ‌اولیای دم طی لایحه‌ای درخواست معرفی وکیل کرده‌اند که با این درخواست موافقت شده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی

جعفری دولت‌آبادی به پرونده مهدی هاشمی نیز اشاره کرد و افزود:‌ گزارش‌هایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران در ایام تعطیلات نوروز شده بود و بر این اساس به مامورین مستقر در فرودگاه کیش و تهران اعلام شده بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، به دادسرای تهران معرفی شود. وی تاکید کرد که قوه‌قضائیه به پرونده کلیه افرادی که اتهامی متوجه آنان است، رسیدگی می‌کند.