معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران از تشکیل کمیسیون اجرای قانون مدیریت خدمات دولتی در استانداری تهران خبر داد و افزود: تا پایان سال تمامی‌ خانه‌ها، املاک، خودروها و زمین‌های پراکنده دستگاه‌های اجرایی دولتی در استان تهران شناسایی و طی مزایده‌ای قانونی به فروش می‌رسد. نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه آیین نامه تدوین شده مدیریت خدمات کشوری توسط معاونت توسعه و سرمایه انسانی رییس جمهور به تمامی ‌استانداری‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی سراسر کشور ابلاغ شده است، اظهار داشت: این قانون از ابتدای سال ۱۳۸۹ لازم الاجرا است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران با اشاره به ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر ساماندهی ساختمان‌ها و ملزومات اداری سازمان‌های دولتی گفت: بر اساس این قانون در سال جاری تمامی‌ ساختمان‌ها اداری دستگاه‌های اجرایی در یکدیگر ادغام شده و یا ساختمان جدیدی به صورت واحد ساخته می‌شود و ساختمان‌های مازاد به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی افزود: استانداری تهران از اواخر سال ۸۸ اقدام به فروش ۱۰ ساختمان پراکنده خود در سطح استان از طریق مزایده کرده و تا پایان سال استانداری با یک ساختمان واحد در بزرگراه آفریقا فعالیت می‌کند.

ترکی اظهار داشت: جمع‌آوری ساختمان‌های پراکنده استانداری با توجه به هزینه‌های جاری اداری، خدماتی، امنیتی و حفظ و نگهداری سالانه بیش از ۵/۲ میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشته است.

مزایده ۵۶ هزار خانه سازمانی تا پایان سال

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران در ادامه از مزایده ۵۶ هزار واحد خانه سازمانی در سال جاری خبرداد و افزود: با فروش خانه‌های سازمانی بیش از ۱۵ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که در کدام منطقه به کارکنان دولت خانه سازمانی واگذار می‌شود، گفت: کارکنان دولت هم مانند تمام مردم می‌توانند یا در مسکن مهر ثبت‌نام کنند یا اینکه به هزینه خود خانه اجاره کنند.

تاکنون ۳۰۰ خودرو سازمانی فروخته شده است

ترکی در مورد خودروهای سازمانی که دراختیار کارکنان دولت است، گفت: در سال ۸۸ تعداد ۳۰۰ خودرو سازمانی شناسایی و طی مزایده ای تعدادی را به فروش رسانده وخودروهای فرسوده را به شرکت ایران خودرو فروختیم که در مجموع مبلغ ۵/۱ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شد.وی گفت: در سال ۸۹ تمامی‌خودروهای سازمانی استان تهران شناسایی شده و به مزایده گذاشته می‌شود.