دادستان فرانسه درخواست آمریکا برای استرداد مجید کاکاوند، تبعه ایرانی بازداشت شده در فرانسه را نپذیرفت. به گزارش ایسنا، دادستان در جلسه استماع دادگاه کاکاوند در پاریس به این دادگاه توضیح داد که آژانس خرید تجهیزات دفاعی فرانسه موسوم به DGA اعلام کرده است، تجهیزات الکترونیکی که از سوی این مهندس ایرانی خریداری شده، به خودی خود خطرآفرین نبوده است.

در این جلسه که با حضور مقامات قضایی آمریکایی برگزار شد، دادستان ارشد گفت: اتهامات وارده از سوی مقامات آمریکایی در آن زمان در فرانسه جرائمی قابل مجازات به شمار نمی‌رفتند. به گزارش ایسنا، مقامات قضایی آمریکایی در این دادگاه تلاش کردند با تفسیر قوانین به نفع خود، دادگاه را از مسیر اعلام شده خارج کنند. در این دادگاه زمان برگزاری دادگاه بعدی کاکاوند ۱۵ اردیبهشت(۵‌مه) اعلام شد.

این شهروند ۳۷ ساله ایرانی که مهندس برق است، ابتدای سال ۱۳۸۷ در فرودگاه رواسی شارل دو گل پاریس با اتهاماتی بی اساس بازداشت شد. از آن زمان تاکنون آمریکا به دنبال آن است با فشارهای سیاسی فرانسه را وادار کند تا کاکاوند را برای محاکمه به آمریکا بفرستد؛ درخواستی که تاکنون از سوی فرانسه رد شده است.