سینما

منوچهر محمدی گفت: جلسات شورای عالی تهیه‌کنندگان طی چند هفته اخیر عمدتا به مباحث مربوط به وضعیت تولید و نمایش در سینمای ایران متمرکز بوده است. تهیه‌کننده فیلم مستند زندگی «عزت‌الله انتظامی» گفت: پایان تابستان امسال زمان مورد نظر ما برای اکران عمومی فیلم مستند بلند «... و آسمان آبی» در تهران و شهرستا‌ن‌ها است.

ادبیات

چاپ جدید مجموعه‌های شعر اکبر اکسیر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. به گفته اکسیر، «پسته لال سکوت دندان‌شکن است» برای نوبت سوم از سوی انتشارات مروارید و مجموعه شعر «زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند» برای نوبت پنجم از سوی انتشارات ابتکار نو تجدید چاپ شده است.

ایرج پارسی‌نژاد در تدوین مجموعه‌ «تاریخ نقد ادبی ایران» به دو چهره نامدار ادبیات ایران عبدالحسین زرین‌کوب و محمدرضا شفیعی کدکنی رسید.

مجموعه شعر تازه از محمدعلی بهمنی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این مجموعه شعر با نام «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کند» دربرگیرنده تازه‌ترین غزل‌های این شاعر است که آنها را در سال گذشته سروده شده است.

محمدرضا گودرزی از به پایان رساندن مجموعه داستان تازه‌ای با عنوان «رویا‌های بیدار» خبر داد که به تازگی آن را به چاپ سپرده است.

میترا الیاتی گفت: میان رفاه و آسایش مراجعه‌کنندگان و استقبال از نمایشگاه کتاب ارتباط مستقیمی وجود دارد و بالا بردن رفاه، استقبال از نمایشگاه را بیش‌تر می‌کند.

موسیقی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: آنچه که موسیقی اصیل ایرانی به آن نیازمند است و از آن دریغ شده «رسانه» است. بابک رضایی در آیین اختتامیه نخستین همایش موسیقی غرب کشور در همدان افزود: متاسفانه موسیقی ایرانی رسانه‌ای در اختیار ندارد و صدا و سیما نیز به نوعی از موسیقی توجه دارد که شاید متصدیان فرهنگی به آن انتقاد داشته باشند.

لوریس چکناواریان درباره ویژگی‌های یک مدیر موسیقی گفت: یک مدیر موسیقی حداقل باید با موسیقی آشنا باشد و ارکستر، نوازنده و قطعه را بشناسد. این هنرمند بیان کرد: تعامل و ارتباط با هنرمندان کشور از جمله مواردی است که باید یک مدیر در این عرصه در نظر داشته باشد تا بتواند با بهره‌گیری از نظرات آنها، تصمیمات درستی را اتخاذ کند.

فرشاد جمالی خواننده گروه پورناظری‌ها گفت: در شرایط کنونی جامعه برگزاری کنسرت‌هایی از جمله کنسرت دیار مهر به سرپرستی پورناظری می‌تواند در پررنگ کردن نگاه مخاطب به موسیقی سنتی تاثیرگذار باشد.

گروه موسیقی سنتی خنیاگران به خوانندگی منوچهر محمدی ۱ تا ۳ اردیبهشت در تالار ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار می‌شود.

رحیم شهریاری با اشاره به اجرای ۱۱ قطعه در آلبوم جدید خود، گفت: مشغول جمع‌آوری قطعات آلبوم جدیدم از آثار آهنگسازان ایران، ترکیه و آذربایجان و نیز برگزاری کنسرت بزرگی در تهران هستم.

تئاتر

بزرگداشت محمد چرم‌شیر ـ نمایشنامه‌نویس ـ یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

تجسمی

محمود شالویی، مدیر کل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از افتتاح موزه هنرهای معاصر آبادان طی سال جاری خبر داد.

همزمان با روز ملی اذان و برگزاری نخستین جشنواره ملی اذان در اردبیل از تندیس رحیم موذن‌زاده، موذن نامدار کشور در زادگاهش رونمایی می‌شود.