احمدی‌نژاد: باید 5 میلیون نفر از تهران بروند

به وقتش من از مردم خواهش می‌کنم از تهران خارج شوند

رییس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر تهران در معرض آسیب‌های سنگین قرار دارد، از برنامه ویژه دولت برای کاهش جمعیت تهران خبر داد و گفت که جزئیات آن را به موقع اعلام خواهد کرد. احمدی‌نژاد در این زمینه به اعطای وام، یارانه و زمین به مهاجران از تهران اشاره کرد. او همچنین زلزله احتمالی تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت که باید ۵ میلیون نفر از تهران خارج شوند و به وقتش من از مردم خواهش می‌کنم که این کار را انجام دهند. به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور دیروز در دیدار با مدیران و مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد با اعلام اینکه هم‌اکنون ۶۷ درصد جمعیت در شهرها و ۳۲ درصد در روستاها نشان دهنده این آسیب اقتصادی در کشور است، گفت: برای ۶۷ درصد مردمی که در شهرها زندگی می‌کنند چه شغلی می‌توان درست کرد؟ چه شغلی برای ۸ میلیون جمعیت در تهران می‌توان درست کرد؟ اگر صنعت را در اطراف شهرهای بزرگ گسترش دهیم دیگر جایی برای زندگی کردن در این شهرها باقی نخواهد ماند. وی با تاکید بر اینکه باید روند مهاجرت به سمت مراکز اصلی جمعیت را معکوس کنیم، گفت: یکی از این عوامل تشویق مردم در امر مسکن است.

گسل‌های زیر شهر تهران به لطف دعای مردم فعال نیستند

وی عنوان کرد: طبق اطلاعات هم‌اکنون باید گسل‌های زیر شهر تهران فعال باشند، اما به لطف دعای مردم فعال نیستند، ولی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه هنگام زلزله در تهران خواهد بود. اگر حادثه‌ای برای ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساکن استان تهران بیفتد چگونه می‌توان آن را جمع کرد.

رییس‌جمهور با اعلام اینکه باید تهران را خالی کنیم، گفت: البته به شیوه دستوری نمی‌توانیم به مردم بگوییم شهر را خالی کنند و به وقتش من از مردم خواهش می‌کنم که این کار را انجام دهند، اما باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود. مثلا به کسانی که از تهران می‌روند زمین، وام ۴ درصد و یک یارانه درست و حسابی می‌دهیم. با محاسباتی که انجام شده است، حداقل ۵ میلیون نفر باید از تهران بیرون بروند تا تهران خلوت شود و بتوان حادثه احتمالی در تهران را مدیریت کرد.