مذاکرات کمیته مشترک هدفمندی یارانه‌ها دو هفته دیگر به نتیجه می‌رسد

مشاور معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: مذاکرات کمیته مشترک دولت و مجلس در مورد یارانه‌ها تا دو هفته به نتیجه می‌رسد، زیرا عمده بحث‌ها در زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۸۹ مطرح شده و در اصل ماجرا نیز توافق وجود دارد. ایرج ندیمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نخستین جلسه کمیته مشترک دولت و مجلس هفته گذشته برگزار شد، گفت: جلسه بعدی این کمیته مشترک در نخستین روز کاری مجلس در هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طرح قانونی که توسط حدود ۱۴۰ نفر از نمایندگان که تهیه شد، موافقت خود را با عدد ۳۵ هزار میلیارد تومان هدفمند کردن یارانه‌ها در سال اول اعلام کردند و به عبارتی قرار شد این اجرای طرح در سال جدیدی با درآمد بیشتری در سال اول شروع شود.

مشاور معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: در واقع اجرای این قانون مهم در این شرایط به نحوی است که باید با اختیار بیشتر و عدد بزرگ‌تری اجرا شود تا دولت پاسخگوی مشکلات احتمالی اجرای این قانون باشد، زیرا با رقم ۲۰ هزار میلیارد تومانی نمی‌توان تا آخر سال اجرا کرد. مشاور معاون پارلمانی رییس‌جمهور تصریح کرد: مردم یعنی خانوارها و صنعتگران باید بدانند دولت از ابتدا در اجرای این قانون دستش پر است و شایعات روانی از داخل یا خارج کشور در اجرای این قانون اثر نداشته باشد. وی افزود: نکته مهم این است برخی افراد در راه تضعیف دولت قدم برمی‌دارند و برعکس عده‌ای معتقدند اگر دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها موفق شود، بزرگ‌ترین دستاورد را در عرصه اقتصاد خواهد داشت پس چه بهتر است دست دولت در اجرای این طرح مهم باز باشد.