محجوب: مردم از ما به خاطر این تصمیم نمی‌گذرند

علیرضا محجوب، نماینده تهران، معتقد است تصمیمات فعلی مجلس در ارتباط با هدفمند کردن یارانه‌ها، شتابزده و بر پایه احساسات است. دبیرکل خانه کارگر در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای بررسی راهکار اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهار کرد: مجلس مسیری را طی می‌کند که بار ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در نتیجه هدفمندسازی یارانه‌ها را بپذیرد. نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: من بارها در این مورد هشدار داده‌ام و باز هم هشدار می‌دهم که مردم از ما به علت این تصمیمی که برای آنها می‌گیریم نخواهند گذشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌توان با محاسباتی بار هزینه‌ای و تورم ناشی از در نظر گرفتن مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از محل هدفمند کردن یارانه‌ها را پیش‌بینی کرد؛ چراکه سطح قیمت‌ها همچون سطح آب لغزان است و از شدت تاثیرپذیری بسیاری برخوردار است. رییس فراکسیون کارگری مجلس معتقد است: افزایش قیمت بنزین از لیتری ۱۰۰ تومان به لیتری ۵۰۰ یا ۶۰۰ تومان در هر لیتر و ۳۰۰ تومان برای گازوئیل به این معنی است که چندین برابر مبلغ پرداختی به مردم، قیمت‌ها را افزایش خواهند داد و بی‌شک هر چقدر که مبلغ مصوب بزرگ‌تر باشد، میزان قدرت خریدی که مردم از دست می‌دهند، بیشتر می‌شود.

محجوب با بیان اینکه امیدوار بودیم اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها با قیمت کمتری جلو برود، یادآور شد: اجرای این لایحه با شتاب بسیاری جلو می‌رود. حال آنکه شتاب در اقتصاد معنایی ندارد و تصمیماتی که مجلس در حال حاضر اتخاذ می‌کند بر پایه احساس استوار است.