سینما

پیکر محمود بنفشه‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون از خانه سینما به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. در تشییع این بازیگر که صبح امروز ـ ۲۱ فروردین ماه ـ با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد، حسین قاسمی‌وند فیلمبردار قدیمی سینما در سخنانی اظهار داشت: خانه سینما به مکانی تبدیل شده است که ما بمیریم و بیاییم اینجا تا ما را ببرند و این مراسم‌ها برای این است تا ما هوشیار شویم.

دوشنبه ۲۲ فروردین‌ماه سالن شماره چهار سینما ماندانا واقع در خیابان دماوند با پایان مراحل ساخت و ساز، گشایش می‌یابد.

فیلم سینمایی «تسویه‌حساب» به کارگردانی تهمینه میلانی و بازی مهناز افشار، لادن مستوفی، بهاره افشاری، اکبر عبدی و... بعد از گذشت ۲۴ روز که از اکران آن در سینماها می‌گذرد به فروش ۳۷۶ میلیون تومانی دست پیدا کرد.

موسیقی

بهمن مه آبادی نوازنده ویولن و سرپرست گروه موسیقی «سل» به عنوان نوازنده میهمان ارکستر فیلارمونیک آلمان، قطعه‌ای از موسیقی کلاسیک را به صورت تک‌نوازی ویولن در نیمه خرداد اجرا می‌کند.

تئاتر

رپرتوار عروسکی «بهروزغریب‌پور» با «اپرای مولوی» از ۵ الی ۲۴ اردیبهشت در تالار فردوسی آغاز می‌شود.

هادی مرزبان قصد دارد نمایش «دکتر نون» نوشته حسین پاکدل را با حضور جمشید مشایخی، برای اجرا در نیمه دوم سال ۸۹ در تئاتر شهر ارائه دهد.

تجسمی

داوری چهارمین دوره این جایزه معماری که به موضوع رابطه «معماری و آب» اختصاص دارد، توسط هیات داوران انجام شده و برندگان این دوره، روز اول اردیبهشت‌ماه همزمان با روز معمار معرفی می‌شوند.

ادبیات

احمد آرام در آستانه ۵۹سالگی، از دریافت مجوز چاپ سه نمایشنامه و یک مجموعه داستان خود خبر داد. آرام که سال گذشته، سه نمایشنامه «این یارو آنتیگونه»، «خانه تلخ» و «صداهای نزدیک و در عین حال بسیار دور صفور و صفورا، دوچرخه و سینما» را برای چاپ به نشر نوح نبی سپرده بود، در اولین ماه از سال جدید و در آستانه تولد ۵۹سالگی خود گفت: این کتاب‌ها مجوز انتشار

گرفته‌اند.

مجموعه شعر «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» شامل شعرهای کوتاه شمس لنگرودی منتشر شد. این کتاب شامل ۱۱۱ شعر کوتاه سروده‌شده در سال‌های ۸۶ و ۸۷ است.