بازی با ایران، بازی با دم شیر است

آیت‌الله احمد خاتمی با اشاره به ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: بارها و بارها از تریبون نماز جمعه و از زبان خطبای جمعه شنیده‌ایم، آنچه این ملت در پی آن هستند فناوری هسته‌ای است و نه سلاح هسته‌ای‌. به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌‌های نماز جمعه این هفته تهران، در ادامه با بیان اینکه ملت ایران در پی فناوری هسته‌ای است، نه سلاح هسته‌ای، گفت: ملت ایران سلاح هسته‌ای نمی‌خواهد به این دلیل که دین آنها اجازه نمی‌دهد و می‌گویند در جنگ آب دشمن را مسموم نکنید، درختان دشمن را نکنید، پیرها، بچه‌ها و زن‌ها را نکشید؛ بنابراین دین اسلام به ما اجازه نمی‌دهد سلاح کشتار جمعی داشته باشیم؛ پس از جار و جنجال از دشمنان نظام نمی‌ترسیم، بلکه دینمان این اجازه را نمی‌دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکا افزود: شما بیش از ۳۱ سال است که تهدید می‌کنید و گوش مردم ما از تهدیدات شما پر است و به شما می‌گوییم که هیچ غلطی نتوانستید بکنید و نخواهید توانست. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تهدیدات را بارها شنیده‌ایم پس مطمئن باشید اگر بخواهید دیوانگی بکنید، باتلاقی برایتان درست می‌شود که نخواهید توانست بیرون بیایید، چرا که بازی با ایران بازی با دم شیر است.

وی همچنین در مورد مسائل داخلی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه یک بحران نیست، بلکه فرصت است، با بیان سخنی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: باید مراقب بود اختلاف سلیقه تبدیل به تفرقه نشود و باید منطق‌مدار و حق‌محور باشیم، یعنی از سوی هر کسی حرفی زده شد، اگر حرف حقی بود آن را بپذیریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اختلاف سلیقه به تفرقه نینجامد، نباید برخورد اهانت‌آمیز داشته باشیم؛ چرا که در منطق نرم درست این است که ماقال را نقد کنیم و نه من‌قال را، چرا که این موضوع تفرقه ایجاد می‌کند، پس اگر می‌خواهیم اختلاف سلیقه به تفرقه نینجامد نیاز به فصل‌الخطاب داریم و حریم فصل‌الخطاب در قانون اساسی ما ولایت فقیه است که باید حفظ شود،‌ پس اگر التزام عملی به ولایت فقیه وجود داشته باشد، اختلاف سلیقه منجر به تفرقه نخواهد شد. خاتمی همچنین گفت: باید باور داشته باشیم گناهی که انجام می‌دهیم فقط مجازات اخروی ندارد و مجازات این جهان را نیز به همراه خواهد داشت.