کاهش نرخ بیکاری به 5 درصد

به زودی قیمت مسکن در کشور کاهش پیدا خواهد کرد

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سفر خود به استان آذربایجان غربی از کاهش نرخ بیکاری به پنج درصد در سه تا چهار سال آینده خبر داد و البته وعده داد که به زودی قیمت مسکن در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و ظرف سه سال آینده تولید مسکن به روز خواهد شد. او همچنین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ار ت ال» آلمان به موضوعات هسته‌ای اشاره کرد و گفت که به‌رغم آنکه ما قادر به تولید اورانیوم غنی شده ۲۰درصد هستیم، ولی هنوز هم می‌توانیم بدون هیچ پیش شرطی سوخت تبادل کنیم.

احمدی‌نژاد: نرخ بیکاری به ۵ درصد می‏رسد

همچنین به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد در سفر به استان آذربایجان غربی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه صدا و سیمای مرکز این استان گفت: در سه تا چهار سال آینده نرخ بیکاری در کشور به پنج درصد می‌رسد که این میزان نرخ معمول بیکاری است.

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با مردم آذربایجان غربی از ایجاد ۵ هزار بنگـاه اقتصادی زودبازده تا پایان سال در کشور خبر داد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها نرخ بیکاری در کشور به پنج درصد می‌رسد. وی ادامه داد: با اجرای طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، نرخ بیکاری در کشور سه درصد کاهش یافت و با ادامه آن جهش چشمگیری در ایجاد اشتغال ایجاد می‌شود.

رییس‌جمهور به اقدامات انجام پذیرفته برای حل مشکلات اشتغال و مسکن جوانان اشاره و تصریح کرد: ۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی بنگاه‌هـای اقتصادی زودبـازده و ۳۰ هـزار میلیارد ریـال یـارانه نیز بـرای حل مشکل مسکن جوانان کشور اختصاص یافته است.

قیمت مسکن کاهش می‌یابد

رییس‌جمهور همچنین در جمع نخبگان آذربایجان غربی با اعلام اینکه به زودی قیمت مسکن در کشور کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ان‌شاء‌الله ظرف سه سال آینده تولید مسکن به روز خواهد شد. به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، موضوع مسکن را بخش دیگری دانست که دولت توجه ویژه‌ای به آن در بودجه کرده است و گفت: مسکن همیشه دغدغه مردم در شهرها بوده است که این اواخر نیز این دغدغه به روستاها هم کشیده شده است. دولت مصمم است که مسکن را از فهرست دغدغه‌های مردم خارج کند و بودجه خوبی را برای این بخش کنار گذاشته است. وی با اعلام اینکه ان‌شاء‌الله ظرف سه سال آینده تولید مسکن به روز خواهد شد، گفت: برای اولین بار قیمت مسکن را در کشور پایین خواهیم آورد. رییس‌جمهوری در پاسخ به این سوال که در غرب خیلی‌ها به این مساله اطمینان ندارند، افزود: چه کسانی باور نمی‌کنند؟ سیاستمداران؟ آنان ۳۰ سال علیه ما بودند. احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی سیاستمداران غرب ادعا می‌کنند که ایران به دنبال بمب اتمی است، افزود: می‌گویند ایران می‌خواهد یک بمب اتمی تولید کند. آنها خود ده‌ها هزار بمب در انبارها دارند. اگر نگران بمب اتمی هستید به نزد انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و پایگاه‌های اتمی آمریکا در خاک آلمان بروید.

چه کسی فکر می‌کند که من فرد خطرناکی هستم

رییس‌جمهوری در پاسخ به ادعای خبرنگار آلمانی مبنی‌بر اینکه وی فرد خطرناکی است، چون به دنبال محو اسرائیل است، گفت: چه کسی فکر می‌کند که من فرد خطرناکی هستم، مردم اروپا یا صهیونیست‌ها؟ این دو چیز متفاوت هستند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آزادترین جمهوری در دنیا است. آیا اگر در کشور شما کسی ماشین آتش بزند، او را رد می‌کنید تا برود؟