فقط نمای بیرونی سینما «جمهوری» بازسازی شد

تنها نمای بیرونی سینما «جمهوری» با گذشت ۱۷ ماه از آتش‌سوزی این روزها درست شده است. به گزارش ایسنا، علی مصفا یکی از مالکان سینما می‌گوید: شهرداری از ما خواست که نمای بیرونی سینما بازسازی شود و خودشان این کار را انجام داده‌اند.

وی همچنین گفت: هنوز دربار‌ه وضعیت بازسازی چیزی مشخص نشده است. سینما «جمهوری» ۶۰ ساله در بهمن ماه ۸۵ با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازسازی و تبدیل شدن به دو سالن نمایش مجزا، مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفته بود و در آتش سوزی که آبان ماه ۸۷ اتفاق افتاد، طبقه اول سینما (شامل سالن نمایش‌یک و سالن انتظار) به‌طور کامل تخریب شد و بخش‌های زیادی از طبقه دوم نیز بر اثر آتش سوزی از بین رفت.

آخرین اظهار نظر در خصوص بازسازی این سینما از سوی مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر صورت گرفت و به ایسنا گفته بود: اگر برنامه بازسازی سینما جمهوری قطعی شود، ما آمادگی کامل داریم تا به بازسازی آن بپردازیم. و طی جلسه‌ای که با علی مصفا یکی از مالکان این سینما داشتم، او درباره برخی مشکلات مربوط به بیمه صحبت کرد، مشکلاتی که به گفته او درحال حل شدن است. به هرحال تا زمانی که این مشکلات حل نشود، ما نمی‌توانیم اقدام کنیم.

از سویی هم سینما «جمهوری» و مالکین آن که خانواده زنده‌یاد علی حاتمی هستند، در دست دو شریک قرار دارد و علاوه براین خانواده فرد دیگری نیز در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آن دخیل است، لذا باید ابتدا خود این شرکا روی نحوه تغییرات توافق کنند که این مهم هنوز صورت نگرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: از آنجا که این سینما به نوعی متعلق به زنده‌یاد حاتمی محسوب می‌شود، ما خودمان نیز علاقه‌مندیم این سینما هر چه زودتر بازسازی شود، اما با توجه به مسائل مطرح شده بعید می‌دانم که بازسازی این سینما در سال جاری انجام شود.