اجرای «یک دقیقه سکوت» در جشنواره تئاتر دانشگاهی

نمایش «یک دقیقه سکوت» نوشته «محمد یعقوبی» و کار «آیدا کیخایی» در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به صحنه می‌رود. قرار است این نمایش که کاری از گروه تئاتر «این روزها» است، در بخش پایان‌نامه‌های برتر این دوره از جشنواره به صحنه برود. آیدا کیخایی که سال گذشته این نمایش را به‌مدت ۵ روز در دانشکده هنرهای زیبا اجرا کرده بود، درباره تفاوت اجرای این نمایش در جشنواره دانشگاهی در قیاس با آن اجراها گفت: قرار است طراحی صحنه ما تغییر کند تا بیشتر در خدمت نمایش باشد.

دراین نمایش که فیلم آن برای بازبینی ارائه شده است، بازیگرانی هم‌چون معصومه رحمانی، جواد مولانیا، مژگان خالقی، فرانک کلانتر، نوید محمدزاده و سارا پورصبری بازی می‌کنند.

ترجمه مژده دقیقی از «ببر سفید» برنده بوکر

رمان «ببر سفید» آراویند آدیگا - نویسنده برنده بوکر - با ترجمه مژده دقیقی به زودی به چاپ می‌رسد و در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. به گفته دقیقی، این رمان پس از مدت‌ها انتظار، کمی پیش از نوروز ۸۹ مجوز چاپ گرفت و به زودی توسط انتشارات نیلوفر به بازار کتاب عرضه می‌شود.

داستان «ببر سفید» که در سال ۲۰۰۸ جایزه بوکر را از آن خود کرده است، با پرده برداشتن از برخی حوادث و شرایط خاص حاکم بر زندگی مردم هند، زوایایی از زندگی این افراد را به معرض نمایش می‌گذارد.

«حلقه سرخ و پنج داستان دیگر» آرتور کانن دوویل شامل داستان‌های کوتاهی از شرلوک هلمز از جمله دیگر کارهای این مترجم است که چندی پیش توسط نشر هرمس منتشر شد.

اهدای لوازم صحنه فیلم گیبسون به موزه مکزیک

«مل گیبسون» بازیگر و کارگردان صاحب‌ سبک آمریکایی، دکورها ولوازم صحنه فیلم اخیرش را به موزه مکزیک اهدا خواهد کرد. فیلم اخیر «مل گیبسون» با وجود اعتراضات گسترده خانواده زندانیان «ایگناسیو آلنده» در ایالت «وراکروز» مکزیک ساخته خواهد شد.

«گوف فیدل هررا» از عوامل تولید فیلم گیبسون، در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس با اشاره به دکورهای خاصی که گروه صحنه فیلم گیبسون در زندان «ایگناسیو آلنده» و پیرامون آن ساخته‌اند، گفته است: بخشی از وراکروز و این زندان برای فیلمبرداری بازسازی شده‌اند و پس از پایان فیلمبرداری در موزه مکزیک نگهداری خواهند شد.

«گیبسون» خالق آثاری چون «شجاع دل»، سال ۲۰۰۶ میلادی نیز فیلم «آخر‌الزمان» خود را در ایالت وراکروز ساخته بود.