ملی‌گرایی مخالف با آموزه‌های اسلامی است

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)‌ گفت: امروز در برخی از شخصیت‌های کشور،‌ روحیه ملی‌گرایی وجود دارد، آنان تلاش دارند، تنها ایران را مطرح کنند و به تعالیم اسلامی کم‌توجه هستند. به گزارش ایلنا،آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار اعضای انجمن‌ اسلامی دانشگاه‌های کشور، ملی‌گرایی را مخالف با آموزه‌های اسلامی دانست و گفت: در برنامه‌های علمی، با تکیه بر ارزش‌های اسلامی، پیشرفت‌های بیشتری نسبت به حفظ ارزش‌های ملی‌گرایانه به دست می‌آید.

وی افزود: اگر تفکر انسان این باشد که تنها برای پیشرفت و سربلند کردن ایران تلاش کند، تفکری غیرالهی و محدود است.

مصباح یزدی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ایران، آنچه ما را از شکست در برابر دشمن حفظ کرد، روحیه ملی‌گرایانه نبود، بلکه روحیه اسلامی رزمندگان بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ ارزش هر انسانی به اندازه‌ای است که در راه آن فدا می‌شود، حال اگر در راه خدا باشد، ارزش الهی می‌گیرد و اگر تنها در راه ایران باشد، فقط در میان ملت ایران ارزش دارد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پاسخ به افرادی که حمایت ایران از مردم مظلوم فلسطین را اشتباه می‌دانند، تصریح کرد:‌ با توجه به آموزه‌های اسلامی که هزاران شهید در راستای زنده نگه داشتن آن جان خود را فدا کرده‌اند، وظیفه داریم از مسلمانان مظلوم در جهان حمایت کنیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تربیت دانشجویان پیرو ولایت فقیه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت:‌ پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی دانشجویانی را دارد که پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ضعف‌هایی در جامعه وجود دارد، خطاب به دانشجویان بیان داشت: درست است که نقش حوزه علمیه در از میان برداشتن مشکلات و ضعف‌های جامعه زیاد است،‌ اما بدانید که بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد،‌ به دست مسوولان نظام و دانشگاهیان برطرف می‌شود.

مصباح یزدی در پایان تاکید کرد: حل مشکلاتی که در جامعه اسلامی ایران وجود دارد، با تعامل و همکاری تمامی مسوولان و مردم محقق می‌شود.