معاون وزیر کار از اجرای فاز اول طرح واگذاری کارت اعتباری خرید ۵/۱ میلیون تومانی به کارمندان وزارتخانه‌های کار، بازرگانی، بهداشت و جهاد کشاورزی در تهران خبر داد و گفت: اگر نتایج اولیه طرح مثبت بود برای کارگران نیز اجرا می‌شود. حمید حاجی عبدالوهاب در گفت‌وگو با «مهر» گفت: در حال حاضر به دلیل انجام سفر استانی هیات دولت، برنامه‌ریزی برای زمانبندی دقیق اجرای طرح مصوبه شورای‌عالی اشتغال به هفته آینده موکول شده است.

معاون وزیر کار خاطر نشان کرد: در مرحله اول، طرح فقط در تهران اجرا خواهد شد و در مراحل بعدی نیز به صورت سراسری نسبت به اجرای آن برای همه کارمندان و بازنشستگان دستگاه‌های دولتی و نهادها اجرا می‌شود. به دلیل اجرای پایلوت طرح در تهران، تعداد افرادی که در فاز اول می‌توانند از خدمات کارت استفاده کنند، زیاد نیست.

بنا بر‌این گزارش‌، شورای عالی اشتغال در اسفند ماه سال گذشته اجرای طرح واگذاری کارت اعتباری خرید ۵/۱ میلیون تومانی را برای ۵/۳ میلیون نفر از کارمندان دولت برنامه ریزی و تصویب کرده است. به عبارت دیگر، برای اجرای‌این طرح حدود ۵۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. این کارت‌های اعتباری به صورت قرض‌الحسنه از منابع بانک‌ها تامین می‌شود که به صورت ۲۴ قسط ۷۰ هزار تومانی خواهد بود.