دو سال است مردم را از هدفمندی یارانه‌ها می‌ترسانند

عکس:President،ir احمدی نژاد در دیدار نمایندگان مجلس:

دو سال است مردم را از هدفمندی یارانه‌ها می‌ترسانند

دولت نشان داده که در اداره اقتصاد و کنترل بازار موفق بوده است

برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته قیمت مسکن پایین آمد و در سال ۸۹ هم روند نزولی آن با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت

محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌که در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به کنترل قیمت‌ها در ایام نوروز گفت: به واسطه ارتباط بسیار خوبی که بین اصناف و مسوولان ایجاد گردید بازار شب عید به زیبایی و خوبی اداره شد و دولت برای کنترل قیمت‌ها هیچ‌گونه وارداتی نداشت و بازار با تولیدات داخلی کشورمان به بهترین شکل کنترل شد. انجام ۱۲۰ میلیون نفر سفر در سراسر کشور که رقم بی‌سابقه‌ای است، نشان‌دهنده ثبات، اطمینان و نشاط در مردم می‌باشد.

به گزارش رجانیوز، ‌احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه برنامه‌های سازندگی کشور در گسترده‌ترین حد خود ادامه دارد، گفت: در سال‌های ۸۰ تا ۸۳ مجموعا‌ در بخش نفت ۳۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده بود و این رقم در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ به ۶۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و در شرایطی این افزایش صورت گرفته که سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان در این سال‌ها اعمال شده است. امروز حرکت جهشی به سمت قله‌های آرمانی ادامه دارد و ظرفیت کار در کشور بیش از ۳ برابر وضعیت موجود است.

احمدی‌نژاد به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: حدود دو سال است که عده‌ای مردم را از اجرای این طرح می‌ترسانند، اما مردم اعتنایی به این‌گونه حرف‌ها ندارند و تاثیری نیز در فضای زندگی مردم و اقتصاد کشور نداشته است و این بدان معنا است که مردم از اقدامات اصلاحی بزرگ استقبال می‌کنند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها یک طرح ملی است و همه باید دست در دست یکدیگر همکاری و همراهی کنند تا این برنامه به بهترین نحو ممکن اجرایی شود و مردم و کشور از آثار و نتایج مثبت آن بهره‌مند شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت نشان داده است که در اداره اقتصاد و کنترل بازار موفق بوده است. با مدیریت دولت به‌‌رغم بحران اقتصاد جهانی و برخی مانع‌تراشی‌ها تورم به ۸/۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و به فضل الهی این روند ادامه خواهد یافت. ‌احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت و مجلس باید دست به دست هم اقدامات بزرگی را انجام دهند و بدون تردید مردم نیز به اقدامات دولت اعتماد دارند و با آن همراهی خواهند کرد. رییس‌جمهور در ادامه از همکاری نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه قدردانی کرد و گفت: بودجه امسال از بهترین‌ بودجه‌هایی است که در سال‌های گذشته به تصویب رسیده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت در بخش اشتغال برنامه وسیعی در دستور کار دارد. خاطرنشان کرد: وزارت صنایع ۵ هزار واحد صنعتی ۱۰۰ نفره طراحی کرده که در سراسر کشور عملیاتی خواهد کرد و اینها همه فراتر از اقدامات معمول و جاری دولت است.

‌احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به کنترل قیمت مسکن و ادامه کاهش روند نزولی قیمت آن گفت: در بخش مسکن برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته قیمت مسکن پایین آمد و در سال ۸۹ هم روند نزولی آن با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت. دولت بودجه مناسبی در سال جاری اختصاص داده و امیدواریم در بخش مسکن به جایی برسیم که مسکن از فهرست دغدغه‌های مردم خارج شود. رییس‌جمهور تصریح کرد: هر کجا که فرصت مدیریت به دولت داده شده همواره شاهد موفقیت‌های چشمگیری در فعالیت‌های دولت بوده‌ایم.

انتقاد دوباره احمدی‌نژاد از ۳ نماینده

سید جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد درخصوص محتوای سخنان احمدی‌نژاد در جلسه با نمایندگان مجلس به خبرگزاری ایلنا گفت‌: احمدی‌نژاد سراغ مساله هدفمند کردن یارانه‌ها رفت و از سه نماینده‌ای که در جلسه غیرعلنی مجلس در مخالفت با درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت صحبت کرده بودند، به شدت انتقاد کرد و گفت که حرف‌های آنها هیچ پاسخی نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی که به بیانیه مشترک نادران، مصباحی‌مقدم و توکلی در واکنش به سخنان رییس‌جمهور اشاره داشت و یادآور می‌شد که این سه نماینده درخواست مناظره با رییس‌جمهور را عنوان کرده‌اند، افزود: آقای احمدی‌نژاد گفتند که ما با کسی دعوا و نزاع نداریم که درخواست مناظره کرده‌اند.