اخبار متناقض درباره زمان راه‌اندازی نیروگاه بوشهر

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد که اعضای این کمیسیون به زودی بازدیدی را از نیروگاه اتمی بوشهر انجام خواهند داد تا اطلاعات جدیدی از روند کاری این نیروگاه کسب کنند. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سوال که روس‌ها به‌رغم اینکه پیش از این اعلام کرده بودند نیروگاه اتمی بوشهر را در بهار سال ۸۹ راه‌اندازی خواهند کرد، بار دیگر خبرها حاکی از آن است که راه‌اندازی این نیروگاه تا آخر تابستان به تعویق افتاده است، گفت: خبرها در این خصوص متناقض است و نمی‌توان روی این خبرهای متفرقه حساب خاصی باز کرد.

به گزارش مهر، سرگئی کرینکو رییس روس اتم نهم فروردین ماه امسال اواخر تابستان و اوایل پاییز را به عنوان زمان راه‌اندازی نیروگاه بوشهر اعلام کرد.

بروجردی دراین‌باره گفت: ما به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی به زودی بازدیدی را از نیروگاه اتمی بوشهر صورت خواهیم داد تا در روند کاری این نیروگاه قرار گرفته و اطلاعات دقیقی از آن کسب کنیم. روسیه پیش از این در اواخر سال ۸۸ اعلام کرده بود که نیروگاه اتمی بوشهر پس از چندین بار تعویق در راه‌اندازی بهار سال ۱۳۸۹ به طور قطع راه‌اندازی خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش آمریکا برای متقاعد کردن کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور اجماع علیه ایران گفت: این پدیده جدیدی نیست و آمریکایی‌ها به عنوان یک سیاست آن را دنبال می‌کردند و اکنون هم به همین صورت است.

نماینده بروجرد تصریح کرد: آمریکایی‌ها به ویژه در مقطع فعلی با توجه به مشکلاتی که در زمینه اقتصادی و سیاست‌های منطقه‌ای دارند می‌خواهند اجماع مورد نظرشان را علیه جمهوری اسلامی ایران به دست بیاورند، اما بنده فکر می‌کنم این اجماع حاصل نشود.

وی ادامه داد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که همواره به مقررات آژانس پایبند باشد.

بروجردی گفت: ایران پایبندی به مقررات آژانس را به عنوان یک سیاست دائم ادامه می‌دهد و ما در عرصه بین‌المللی فشارهایی را داریم که ناقض موازین بین‌المللی است.