انتقاد احمدی‌نژاد از کاهش تعرفه واردات خودرو

تعرفه محصولات ضروری مردم ۴ برابر شده است

رییس‌جمهوری با بیان اینکه لوایح دولت مبانی کارشناسی دارد، از نمایندگان مجلس خواست با تصویب این لوایح، مسیر حرکت دولت را تسهیل کنند. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در مراسم افتتاح آزاد راه قزوین- رشت‌، با انتقاد از بالا رفتن عوارض گمرکی محصولات ضروری مردم و پایین آمدن تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: عوارض گمرکی محصولات ضروری مردم ۴ برابر شده است، در حالی که تعرفه واردات خودرو کاهش یافته است. هیچ منطقی را در این تصمیمات نمی‌بینم، زیرا زمانی که تعرفه واردات محصولات کشاورزی ۴ برابر می‌شود، گران می‌شوند، اما اگر تعرفه خودرو گران قیمت وارداتی را کاهش دهیم‌، چه چیزی به جیب مردم می‌رود؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: خواهش می کنم کمک کنیم کشور از پایه درست شود که البته راه آن گرفتن این تصمیمات نیست. بگذارید قطار پیشرفت با سرعت بیشتری جلو برود.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بیان داشت: ما در بودجه سال آینده و برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی‌هایی را داشته‌ایم که اگر در این مسیر به آن کمک شود، می‌توانیم در بخش‌های بسیاری کار ویژه انجام دهیم. به عنوان مثال تنها با توجه به شبکه راه‌آهن می‌توان در سال هزار کیلومتر راه‌آهن ساخت.