ایجاد تغییر در بودجه برخلاف روحیه عدالت‌محوری دولت است

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی در صدد دستکاری در بودجه تنظیمی دولت هستند، گفت: ایجاد تغییر در بودجه بر خلاف روحیه عدالت‌محوری دولت است. احمدی‌نژاد این اظهارات درباره بودجه ۸۹ را در شرایطی مطرح کرد که بررسی لایحه بودجه در مجلس همچنان ادامه دارد. نمایندگان، اما علاوه بر آن که بندهایی را در کمیسیون تلفیق به لایحه ارسالی دولت اضافه کرده‌اند، همچنین با اصلی‌ترین بخش بودجه و پیشنهاد دولت هم مخالفت کرده‌اند و نظر خود را از تصویب گذرانده‌اند. دولت در بودجه تقدیمی خود پیش‌بینی کرده بود تا در اولین سال از اجرای برنامه از محل آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی ۴۰ هزار میلیارد تومان کسب درآمد کند تا با این درآمد به زعم خود تورم حاصل از آزاد‌سازی را جبران کند و بازتوزیع هم با رقم قابل‌ملاحظه‌ای انجام شود، اما نمایندگان با این پیشنهاد به دلیل تورم‌زا بودن و تشدید رکود مخالفت کرده و به دولت مجوز کسب درآمد تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان را دادند که البته این مصوبه با انتقادات برخی مقامات دولتی مواجه شد.

به گزارش فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد عصر جمعه گذشته در آیین پایان برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گام بلند دولت در برقراری عدالت در جامعه بوده که بر این اساس حقوق مردم به خودشان واگذار می‌شود. احمدی‌نژاد با بیان اینکه شیوه فعلی توزیع یارانه‌ها غیرعادلانه و مخرب اقتصادی است، تصریح کرد: قطع شیوه کنونی در هر زمانی به سود اقتصاد کشور است که این حرکت منفی اقتصادی که منجر به توزیع ناعادلانه و هدررفت بخش وسیعی از ثروت ملی می‌شود، باید اصلاح شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه توسعه متوازن و همه جانبه مناطق کمتر توسعه یافته و دور افتاده کشور که دارای جمعیت اندک بوده در کانون توجه دولت قرار دارد، گفت: باید در توزیع عادلانه به سمتی حرکت کرد که بودجه دولت عادلانه توزیع شود و تمام ملت ایران حق استفاده از بودجه کشوری را داشته باشند و در این راستا مناطق دور افتاده و محروم بر اساس دیدگاه عدالت‌محوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: اجرای عدالت مهم‌ترین موضوع در توزیع بودجه بوده که باید به گونه‌ای تنظیم شود که در آن تمام نقاط کشور دیده شده باشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی درصدد دستکاری در بودجه تنظیمی دولت هستند، تصریح کرد: زیاده‌خواهی و دسترسی عده‌ای به بودجه در دولت و مجلس به هر دلیلی که در بودجه دستکاری کنند، برخلاف رویه عدالت محوری دولت است؛ چراکه دولت بودجه را به گونه‌ای تنظیم کرده که طی آن تمام نقاط کشور از آن بهره‌مند شوند.