عضو شورای عالی اشتغال از غیرممکن بودن امکان خرید کالاهای خارجی با کارت اعتباری خرید کارمندان، کارگران و بازنشستگان خبر داد و گفت: این کار در راستای حمایت از تولیدات داخلی انجام می‌شود. ولی‌الله داودآبادی در گفت‌وگو با مهر از ممنوعیت خرید هر نوع کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کارمندی که به زودی واگذار خواهد شد، خبر داد و گفت: در راستای حمایت از کالاها، تولیدات و بنگاه‌های داخلی، امکان خرید هر نوع جنس خارجی با کارت اعتباری کارمندی از طریق کنترل بارکد ممنوع است. عضو شورای عالی اشتغال اظهار کرد: در زمان طراحی کارت اعتباری ۵/۱ میلیون تومانی خرید برای کارمندان که در مراحل بعدی به کارگران و بازنشستگان نیز اعطا خواهد شد، بحث شد که ممکن است افراد از این کارت برای خرید کالای خارجی استفاده کنند که این مساله ناقض هدف اصلی طرح بوده است.

داودآبادی ادامه داد: از این رو تصمیم گرفته شد امکانی حاصل شود تا خرید هر نوع کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کارمندی غیرممکن شود. از این طریق خرید کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی که معمولا در سبد هزینه‌های خانوار قرار می‌گیرد در دسترس خانواده‌ها قرار خواهد گرفت که خود رونق تولیدات داخلی را سبب خواهد شد.

این مقام مسوول در بخش کارفرمایی تصریح کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه کارخانجات، بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی قرار بگیرد، عرضه کالاهای با قیمت مناسب، تخفیفات مناسب و کیفیت بالا است. داودآبادی گفت: با توجه به اینکه تاکنون در سطح وسیع واگذاری تولیدات بنگاه‌ها به فروشندگان و مصرف‌کنندگان نهایی توسط خود کارخانجات صورت نگرفته است، اغلب برای انجام این کار هم‌اکنون مشکلاتی دارند که باید آن را حل کنند. یکی از این مشکلات توزیع تولیدات از طریق شرکت‌های پخش است.