رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: در لایحه اخذ جرایم رانندگی سقف جریمه‌ها ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده و قرار است هر سال بر مبنای نرخ تورم میزان جریمه‌ها نیز افزایش یابد. به گزارش فارس، سردار اسکندر مومنی در حاشیه دیدار مردمی در مرکز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه سال نو ساعات کار مراکز شماره‌گذاری افزایش خواهد یافت و از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۸ فعال خواهند بود. وی اظهار داشت: مراکز صدور گواهینامه هم ساعات کاریشان افزایش یافته است.

سردار مومنی افزود: با بیمه مرکزی ایران هماهنگ شده تا در پاسگاه‌های مبادی ورودی و خروجی شهرها نماینده‌ای را مستقر کند تا برای خودروهایی که دارای بیمه‌نامه نیستند، مدارک لازم را صادر کند. پلیس از حرکت خودروهای فاقد بیمه در ایام نوروز جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: رفع نواقص فنی و ظاهری خودرو الزامی است و پلیس در ایام نوروز از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌کند. سردار مومنی گفت: ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌هایی که از سوی پلیس توقیف شده عیدی نیروی انتظامی به شهروندان است. بر این اساس جدول زمانبندی مشخص شده که این وسایل نقلیه آزاد خواهند شد. ترخیص این خودروها و موتورسیکلت‌ها در صورتی که منع قانونی نداشته باشند، میسر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمین خودروهای پلیس در جاده‌ها گفت: چیزی تحت عنوان کمین در جاده‌ها نداریم در برخی نقاط حادثه‌خیز که عمدتا پیچ‌های خطرناک هستند پلیس حضور دارد، اما به گشت‌های پلیس گفته‌ایم تا کمینی انجام نشود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در تغییرات جدید لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی سقف جریمه‌ها به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته و امتیاز منفی نیز از ۵۰ به ۳۰ امتیاز رسیده است. وی اظهار داشت: جریمه‌های سنگین و مبالغ بالای این جریمه‌ها در کشورهای دیگر وجود دارد و ما امیدواریم لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی سال آینده به تصویب برسد. سردار مومنی گفت: در بازنگری جدید بنا شد هر سال مطابق با نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی میزان جریمه‌های رانندگی نیز افزایش یابد.