عملکرد سپاه در فتنه اخیر مقتدرانه و آگاهانه بود

دادستان کل کشور عملکرد سپاه پـاسداران را در کنترل حوادث بعد از انتخابات و ماه‌های اخیر بی‌بدیل توصیف و تاکید کرد: عملکرد سپاه در جریانات اخیر و فتنه‌ای که با آن مواجه بودیم حقیقتا ارزشمند، مقتدرانه و آگاهانه بود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی‌سپاه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دومین همایش سراسری حقوقی سپاه با اشاره به حوادث و جریانات بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، نقش سپاه را در ایجاد و برقراری امنیت و کنترل ابعاد مختلف فتنه بسیار ارزشمند و مقتدرانه توصیف و تصریح کرد: عملکرد بخش‌های مختلف سپاه در مواجهه با جریانات و فتنه‌های اخیر هم در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به آحاد مردم و هم در پیگیری مسائل و اتخاذ برخورد مناسب بسیار شایسته و مطلوب بود.

دادستان کل کشور بـروز حوادث و جریانـات بعد از انتخابات را باعث پیشرفت و رشـد در همه سطوح نظام دانـست و اظهار کرد: امسال نیز به مانند دیگر سا‌ل‌های انقلاب با تلخی و شیرینی‌هایی همراه بود، ولی همه این عوامل باعث شد تا پیشرفت و رشد فکری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی‌حاصل شود.

اژه‌ای در ادامه به تشریح حدود و ثغور الهی و نقش آن در به سعادت رسیدن انسان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: به هر میزان حدود الهی رعایت بشود، انسان به مقصد نهایی‌اش که همان اعلی علیین و سعادت ابدی است دست می‌یابد و اگر در این مسیر به حدود الهی تعدی شود، به همان میزان از رسیدن به کمال دور خواهد شد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مرز حدود و ثغور الهی چگونه مشخص می‌شود، به دو مقوله حجت درونی و حجت بیرونی به عنوان موهبت‌های الهی اشاره کرد و افزود: اگر ابنای بشر ولو به تقصیر و قصور از حدود الهی مطلع نشوند می‌توانند به عقل و وحی به عنـوان حجت درونی و بیـرونی متمسک شده و حق را دریابند. وی ادامه داد: مبتنی بودن قوانین و مقررات نظام اسلامی‌به حدود الهی به عنوان یک اصل در قانون اساسی مطرح شده است و اگر جایی خلاف حدود الهی، قانون و مقررات وضع شد، باید درصدد اصلاح آن برآییم.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان امام(ره) در خصوص عمل کردن به قانون و مقررات نظام اسلامی‌تصریح کرد: بعضی با بهانه اینکه این قانون از نظر ما درست نیست و حدود الهی آن رعایت نشده قانون را زیرپا می‌گذارند و این موضوعی است که امام(ره) همواره با آن مخالفت می‌کردند. وی افزود: امام(ره) تاکید داشت که آنچه از مجلس و شورای نگهبان گذشت همه موظف به عمل کردن به آن هستند و اگر جایی از قوانین با حدود الهی مغایرت داشت باید درصدد اصلاح آن برآییم نه زیرپاگذاشتن آن. وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش اخلاص، وظیفه شناسی و تعهد به نظام را از ویژگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌برشمرد و تاکید کرد: نیروی سپاه با شایستگی‌هایی که نشان داده است توانایی ورود در موضوعات مختلف امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را دارا است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.