احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه

درپی دستگیری و سپس آزادی سرکرده گروهک تروریستی پژاک، سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در پی دستگیری و سپس آزادی «رحمان حاجی احمدی» تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سرکردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، «برند اربل» سفیر این کشور در تهران توسط مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

سفیر آلمان در تهران ضمن اعلام عدم حمایت دولت آلمان از عناصر گروهک پژاک، قول مساعد داد که مراتب را به دولت آلمان اطلاع داده و نتیجه را در اسرع وقت اعلام کند.

پیش از این، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه گفته بود که سرکرده گروهک تروریستی و جنایتکار پژاک به صورت نمایشی توسط آلمان دستگیر و آزاد شد.

مهمانپرست سه‌شنبه هفته‌‌جاری در نشست هفتگی با خبرنگاران در خصوص دستگیری سرکرده گروهک تروریستی پژاک که در آلمان بازداشت شده بود، اظهار کرده بود: به دنبال دستگیری این فرد و گروهک وابسته به آن هستیم و تمام اسناد جنایات آنها را به طرف‌های اروپایی و غربی تحویل داده‌ایم. این فرد به صورت نمایشی توسط آلمان دستگیر و آزاد شد.