تجلیل از «حسین صبحدل» در سپیدارهای آسمانی

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برنامه «سپیدارهای‌آسمانی» از حسین صبحدل موذن انقلابی و پیشکسوت قرآنی کشور که در سال ۸۸ به دیار باقی‌ شتافت، تجلیل می‌کند. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی این سازمان؛ در برنامه «سپیدارهای آسمانی» از ۱۵ آهنگساز، نوازنده و فعال عرصه موسیقی در عرصه سینما از ۶ کارگردان، ۵ بازیگر،‌ تهیه‌کننده، مستندساز، ‌صدابردار، ‌تدوینگر، طراح صحنه، فیلمنامه‌نویس، گوینده، فیلمبردار و بدلکار تجلیل می‌شود.این مراسم روز پنج‌شنبه ۲۰ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در نوروز ۸۹ «قرآن بخوانید، عیدی بگیرید»

درنوروز ۱۳۸۹ و برای نهمین سال پیاپی، مناطق مختلف شهر تهران، شاهد برپایی غرفه‌های نور طرح «قرآن بخوانید، عیدی بگیرید» فرهنگسرای قرآن خواهد بود.به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امسال نیز در نخستین روزهای نوروز (۱، ۲ و ۳ فروردین ماه ۱۳۸۹) شهر تهران میزبان کودکان و نوجوانان علاقه مند به قرآن کریم و خانواده‌های آنان خواهند بود.

اجراهای مجموعه تئاتر شهر در فروردین ماه

مجموعه تئاتر‌شهر فروردین ماه را با نمایش‌هایی از آتیلا پسیانی، مسعود دلخواه، رکسانا بهرام و حسن برزگر و رضا ثروتی در کنار گروهی از ایتالیا آغاز می‌کند. تالار اصلی این مجموعه از نیمه فروردین میزبان نمایش «پروفسور بوبوس» نوشته الکسی‌هایکو و کار آتیلا پسیانی خواهد بود.در تالار چهارسو نیز نمایش «دکتر‌فرانکشتاین» محصول کشور ایتالیا به صحنه می‌رود. این نمایش که در جشنواره بیست‌وهشتم تئاتر فجر به عنوان بهترین اثر خارجی از دیدگاه تماشاگران انتخاب شده بود به مدت ۱۵ شب میهمان تالار چهارسو است. در تالار قشقایی هم مسعود دلخواه نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» نوشته محمد ابراهیمیان را اجرا می‌کند. اما تالار «سایه» همزمان با اجرای این نمایش‌ها، میزبان نمایش «مکبث» به کارگردانی رضا ثروتی است که به عنوان اثر برگزیده بخش دانشجویی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت. تئاترشهر در ایام نوروز اجرایی ندارد و بعد از تعطیلات قرار است اجراها آغاز شود.

از وجود جایزه شعر خبرنگاران بی‌اطلاع بودم!

مفتون امینی که روز گذشته به عنوان شاعر پیشکسوت در چهارمین جایزه شعر خبرنگاران مورد تقدیر قرار گرفت از وجود چنین جایزه‌ای تا پیش از برگزاری آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.مفتون امینی در این باره گفت: دو روز قبل از برگزاری مراسم جایزه شعر خبرنگاران بود که از من دعوت کردند و ظاهرا ۳ نفر از ۵ نفر داور جایزه من را به عنوان شاعر پیشکسوت انتخاب کرده بود، ولی من که پیشکسوت نیستم و هنوز جوانم! این شاعر ادامه داد: من قبل از برگزاری این جایزه اصلا از آن خبر نداشتم ولی کار خوبی است و اگر ادامه پیدا کند، خوب است.