استان سیستان و بلوچستان کم هزینه‌ترین استان کشور شناخته شد

نتایج آمارگیری از هزینه‌ و درآمد خانوارهای شهری در سال گذشته نشان می‌دهد تهران پرهزینه‌ترین و سیستان و بلوچستان کم‌هزینه‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند. بررسی مرکز آمار ایران در زمینه متوسط هزینه کل سالانه یک خانوار شهری نشان می‌دهد که استان تهران با ۱۲۱ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۳۲ ریال و به عبارت دیگر بیش از یک میلیون تومان در ماه، بیشترین هزینه را در سال گذشته داشته‌ است.

از سوی دیگر استان سیستان و بلوچستان با ۵۶ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۲۵۹ ریال و به عبارت دیگر بیش از ۴۶۰ هزار تومان در ماه، کمترین هزینه را در سال گذشته داشته ‌است. براساس نتایج به دست آمده، استان تهران با ۹۹ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۳۳۷ ریال و به عبارت دیگر بیش از ۸۳۰ هزار تومان در ماه، بیشترین متوسط هزینه‌های غیرخوراکی سالانه یک خانوار شهری را داشته است. استان سیستان و بلوچستان با ۳۷ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۶ ریال و به عبارت دیگر ۳۶۱ هزار تومان در ماه، کمترین متوسط هزینه‌های غیر خوراکی سالانه یک خانوار شهری را داشته است. استان ایلام با ۲۷ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۱۲ ریال، بیشترین و استان یزد با ۱۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۱۵۷ ریال، کمترین متوسط هزینه خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار شهری را نشان می‌دهند.

همچنین استان تهران با ۱۱۵ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۲۷ ریال، بیشترین و استان خراسان جنوبی با ۵۸ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۱۷۱ ریال، کمترین متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری را در سال ۱۳۸۷ به خود اختصاص داده‌اند. در این آمارگیری هر خانوار ۸/۳ نفر در نظر گرفته شده است.