معلم: جشن «دنیای تصویر» ثمره علی حاتمی است

ایسنا- علی معلم گفت: برای اولین‌بار اعلام می‌کنم که نطفه جشن دنیای تصویر را علی حاتمی به جا گذاشت. مدیر این جشن در مراسم آیین اهدای جوایز جشن دنیای تصویر که یکشنبه ـ ۱۶ اسفند ماه ـ برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه جشن دنیای تصویر دیگر دورقمی شده است؛ باید این موضوع را اعلام کنم که سال‌ها پیش در مراسمی که اجرای برنامه را برعهده داشتم از علی حاتمی برای اهدای جایزه‌ای به روی سن دعوت کردم که او بسیار هول شده بود و بعد از برنامه به من گفت ما هنرمندان چون تشویق نشدیم بلد نیستیم در هنگام تشویق چه‌کار بکنیم و از من خواست کاری کنم که احساس تحقیر نکنیم و تشویق‌شدن را یاد بگیریم.

وی افزود: سخن و خواهش حاتمی نطفه این جشن را شکل داد و بهتر است دوستان بدون غرض‌ورزی با این جشن برخورد کنند. دوستانی که بد‌جنسی می‌کنند بدانند این جشن ثمره علی حاتمی است، کارگردانی که در هنگام حیاتش به او سینماگر کاسه‌بشقابی می‌گفتند و امروز که نیست از او به عنوان سینماگر ملی یاد می‌کنند. کارگردانی که تشییع جنازه‌اش شلوغ‌ترین تشییع یک کارگردان تا به امروز بود و او سرسفره مردم بود و مردم او را دوست دارند.

معلم این جشن را متعلق به بخش خصوصی سینما دانست و گفت: خوشبختانه هرسال این محفل گرم‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و امسال هم توانستیم آن را با کمترین مشکل و آبرومندانه برگزار کنیم که این چیز کمی در کشور ما نیست.