اعتراض رییس مجلس به ایتالیا

لاریجانی دستگیری خبرنگار صداوسیما در ایتالیا را «طنز سیاسی هفته» خواند

رییس مجلس شورای اسلامی به دولتمردان ایالات متحده هشدار داد که در انتخابات عراق دخالت نکنند. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور دیروز خود در مجلس با محکوم‌کردن اقدام رژیم صهیونیستی نسبت به نمازگزاران در بیت المقدس گفت: اقدام سبعانه رژیم صهیونیستی نسبت به نمازگزاران در قدس بار دیگر ماهیت تجاوز‌گر این رژیم را نشان داد.

وی ادامه داد: در قیل و قال سیاسی در صحنه‌ بین‌المللی نقشه کودکانه دولت ایتالیا در دستگیری خبرنگار صدا‌وسیما آن هم‌ با چنین صحنه‌پردازی ساده‌لوحانه اذهان همگان را به یک طنز سیاسی هفته متمرکز نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اذعان نمود که دولت ایتالیا با حیثیت سیاسی و امنیتی خود بازی کرد، گفت: هیچ‌کس را با این ترفند‌های بسیط نمی‌توانند متقاعد کنند و باید پاسخگوی برخورد‌ دون‌شان با یک خبرنگار حرفه‌ای باشند.

وی‌ همچنین با محکوم‌کردن اقدامات تروریستی در عراق علیه زائران ایرانی افزود: اقدامات تروریستی در عراق علیه زائران عزیز کشورمان در آستانه انتخابات مجلس عراق دنباله حلقه تکمیل ‌شده اشغال تروریسم است. ایالات متحده باید پاسخگوی این جنایت باشد. ضمنا مطمئن باشند ملت عراق راه خود را یافته و در انتخابات امروز پاسخ آنها را پای صندوق‌های رای خواهند داد.

رییس قوه‌ مقننه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به دولتمردان ایالات متحده هشدار می‌دهد که در انتخابات عراق دخالت نکنند. بسیج امکانات چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی برای این‌که عناصر ارتجاعی را در انتخابات دخالت دهند، باعث انذار بیشتر ملت رشید عراق از آنان خواهد شد. توفیق ملت عراق را در آزمون انتخابات امروز آرزو می‌کنیم.